FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Jag har kämpat emot att ta på mig nya projekt. Men mina Harlequins börjar blir rätt många nu. Min Haemonculus Coven är ständigt växande och jag har en del Eldar som ligger och väntar på penseltid och det skulle kunna vara ett möjligt projekt. Meeeeen Eldar känns väldigt omotiverande med en tråkig OT Codex just nu. Jag får spara dem till nån framtida OstTurnering, men det får bli ett senare projekt.

Allt det där ovan genererar en väldig massa bits och obyggda saker. Vilket faktiskt skulle kunna bli en liten Corsairstyrka. Och jag har insett att mina vanliga vanilla Dark Eldar är väldigt eftersatta... Så jag ska sätta ihop en 1750p lista med ungefär hälften Dark Eldar och hälften Corsairs! den nya formationen från Dark Eldar Star Collectingboxen är lite rolig så jag ska basera mina Dark Eldar på den och ha med en stor outflankande och deepande Corsairstyrka som ambushande del.

Jag räknade på det och jag kan få ihop runt 900p utan att behöva köpa en enda modell. Jag hade en blister Corsair conversion kit sedan länge... Jag vill konvertera dem rejält dock med egna grejjer, mina DE och Harlequins är i princip stock GW modeller som bara är målade. Vilket är lite trist. Nu tänker jag gå loss med alla bitz som ligger och skräpar. Jag testade med lite gamla Dark Elf Reaver Corsairs cloaks och huvuden men det blev för likt andras konverteringar så jag kommer nog köra på ett med Dark Eldarinfluerat tema men med en rejäl customkänsla. Alla kommer ha rätt individuella bikes och fordon. Mycket dödskallar, troféer, extra pistoler osv. Men knappt nåt piratande alls.

Corsairsen får välja en specialregel som gäller för hela detatchmentet och jag kommer spela med en som gör att de scattrar bara 1D6 och får rerolla reserves! Inte illa! De har en knasenhet där ALLA i enheten får köpa ett heavy weapon och man kan göra dem till Jet Pack infantry... Jag tänker mig en sån med 6-7 Dark Lances eller Splinter Cannons :) Den blir lite dyr men effektiv att deepa in nånstans :)

Dark Eldardelen blir ett senare projekt som kanske inte dyker upp här, fokuset blir på Corsairsen.

Jag satte ihop ett första test på en Clouddancer Bike. Det är Corsairs Troop bike som är rätt bra, den Outflankar och får precis som Eldar köpa Scatter Lasers på alla modeller.

Vad tycker ni? Den blev lite framtung. Jag funderar på att klippa bort de stora bladen på framdelen och limma på dem lite snett under så den blir slimmare i fronten! Det ska magnetas på en Scatter Laser men annars så blir den typ sådär.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves


Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av Elevatorlake »

Har precis läst igenom doom of mymeara så det här blir extra kul att följa! :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Stefan
Inlägg: 288
Blev medlem: 01 dec 2010, 21:17

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av Stefan »

Jävligt fett :D

Är corsairlistan komplett i doom of mymeara (det är den andra utgåvan va?)?
Stefan "Krak" Hedström

Jesper77
Inlägg: 354
Blev medlem: 12 sep 2013, 22:47

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av Jesper77 »

Älskar Corsairs!!! De blev ju ännu coolare och piratigare efter senaste FW med brace of pistols etc. Har en del liggandes som jag drömmer om att sätta igång med. Ska bli kul att följa detta :)

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Kul att så många gillar Corsairs, ska bli intressant att se hur de funkar ihop med Dark Eldar. Det känns också att de kunde vara ett bra tillskott till Harlequins. Problemet med clownerna är att de har svårt att ge upp tillräckligt med poäng till Corsairsen som jag spelar dem.

Det här är listan jag tänkte sätta ihop:

CORSAIRS

Med Sky Burners Detachment Cotorie special rule:
Vid Deep Strike Scattra 1D6 mindre + reroll failed reserves

HQ

Cloud Dancer Prince
Void Sabre, Shadowfield
Collector of Ancient treasures:
from Harlequins: Mask of Secrets

Cloud Dancer Baron
Void Sabre, Shadowfield

TROOPS

5 Corsair Reaver Band
Felarch, 2 Blasters

Venom w 2 Shuriken Cannons
Corsair Kinetic Shroud, Corsair Void Burners

4 Corsair Cloud Dancer Band
Felarch, 4 Scatterlasers

FAST ATTACK

1 Vyper
Shuriken Cannon + Scatterlaser, Void Burners

1 Vyper
Shuriken Cannon + Scatterlaser, Void Burners

HEAVY SUPPORT

10 Balestrike Band
Felarch, Jet Packs, 6 Dark Lances

ARMY TOTAL 910
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Två till bikes är färdigbyggda. De är rejält pimpade nu. Jag fick till en Felarch med svärd och Shuriken Pistol... En till bike sen är den första enheten klar.

Snart dags att pimpa om en Venom och bygga lite infanteri.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Den fjärde är nästan klar. Scatterlasers kvar att fixa...

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av Elevatorlake »

Stefan skrev:Jävligt fett :D

Är corsairlistan komplett i doom of mymeara (det är den andra utgåvan va?)?
Hur menar du "komplett"? Ja, jag har den andra utgåvan.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: FW Eldar Corsairs - ett ambushprojekt!

Inlägg av benmannen »

Elevatorlake skrev:
Stefan skrev:Jävligt fett :D

Är corsairlistan komplett i doom of mymeara (det är den andra utgåvan va?)?
Hur menar du "komplett"? Ja, jag har den andra utgåvan.
Ja, den är komplett. Mer än så, den är rejält genomarbetad. Nästan för komplicerad att bygga en armé med :)
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Skriv svar