Men för de 500 spänn jag gav känns det ändå som skaplig valuta för pengarna, även om delar är lite halvmålat/slitet/metall/trasigt.

Har räknat lite och det verkar vara:
~35-40 Fire Warriors
12 Kroot
6 Pathfinders
1 Ethereal
12 Drones av blandad sort
1 Hammerhead
2 Devilfish
3 Crisis suits
3 gamla Broadsides som antagligen känns modellmässigt vettigare som missile Crisis numera??
Så även utan extraköp en sådär 1000-1250 poäng som inte verkar vara helt uppåt väggarna uselt konstruerat. Sen kan man bygga på lite smått med väl valda gubbar, spontant känns en Crisis-box aktuell bara för att få lite mer bits och vapenval till de nuvarande. Och fler mecha suits är ju alltid ballt. Kanske behöver lite fler Drones också? Kan ingenting om Tau...
Så nu är väl förhoppningen att göra detta till en färdig armé så man får lite mer variation än bara Marines hemma. Det jag funderar på och antagligen kommer fortsätta grubbla på ett bra tag är hur jag ska måla dem. Jag har ingen särskilt ambition att ha en Tau-armé utan det råkade mest bli så, så jag vill göra det så enkelt och snabbt som möjligt. Tycker vitaktiga Tau är superläckra, men det är nog mest för att de ser ut som Gundamrobotar. Men måla vitt finns inte på kartan, särskilt med den tidigare ägarens smått schizofrena färgval. Så det blir väl att spraya allt svart och gå vidare därifrån.
Jag är egentligen ute efter två basfärger som man kan shadea med samma wash, och kanske även köra samma drybrush på för maximal effektivitet. Rött och blått har jag ju redan gott om, så får bli nåt annat här.
Förslag och tips mottages tacksamt!!