Sida 1 av 1

The Valhallan *REQUEST PENDING* regiment

Postat: 02 nov 2017, 11:40
av Algard
Hallå

Här har ni en gammal Flames of War spelare som en gång i 3-4.ed spelade 40k
Nu med 8th så finner man sig åter bland välkända plastsoldater och tänkte ta och jobba sig framåt på att faktiskt skapa sig en någorlunda skoj/vettig arme igen.
Och genom att starta en sådan här tråd kanske motivationen brinner lite hårdare ;)

Då min målningshastighet dock kan liknas med en snigels (mycket roligare att bygga och kitbasha) och enbart får hastighet när jag hittar något simpelt mönster som kan gå fort
så startade jag med att leta lite kul guider på nätet.
Råkade hitta en av Duncans Warhammer TV videor där han målade Valhallan uniformer och denna fångade mitt intresse

Då dom Valhallan modeller som dock säljs av GW är samma jag såg när jag spelade så satte det ju lite problem med Special/Heavy weapons så blev grund ideen att hitta något som passade väl till GW.s Cadia delar dock.
Då Valhallans bokstavligen är 40k ryssar var ju inte problemet så stort som jag först trodde, lite testdelar från Warlord blandat med armar från Cadians slutade i detta

Bild

Kände att jag ville hålla ljusa färger på ett minimum och leka med lite kallare hudtoner
Planen för stunden är att måla klart en infantry squad och sedan se hur vi går vidare, ja och komma på ett namn och regementes nummer så man kan pryda axelplåtarna lite mer

Re: The Valhallan *REQUEST PENDING* regiment

Postat: 02 nov 2017, 15:07
av Nurgle
Välkommen snigelbroder :) Ser fram emot att se dina alster växa fram!

Re: The Valhallan *REQUEST PENDING* regiment

Postat: 02 nov 2017, 16:37
av Ismeno
Snyggt! Bara 150 gubbs till. :D

Re: The Valhallan *REQUEST PENDING* regiment

Postat: 02 nov 2017, 17:21
av Algard
Haha planen var att börja med en pluton inte ett kompani :D

Re: The Valhallan *REQUEST PENDING* regiment

Postat: 02 nov 2017, 17:45
av Röde
Batalion 55. Company 37.

55 37 är således kordinaterna till Röda torget.

Ser riktigt bra ut för övrigt och välkommen till målarhörnan.

Re: The Valhallan *REQUEST PENDING* regiment

Postat: 02 nov 2017, 20:09
av NilssonHarHund
Passar grymt bra, vilket nog var meningen med tredjepartsprodukten. Skitsnyggt målade också!

Re: The Valhallan *REQUEST PENDING* regiment

Postat: 02 nov 2017, 20:23
av Algard
Jodå, det är lite skev med kragarna som måste knivas bort för axelskydden annars passar det riktigt bra
Warlords plastgubbar gillar dessutom att vara lite hukade så dom är snäppet kortare än t.ex en Cadian men det berör mig inte

Re: The Valhallan *REQUEST PENDING* regiment

Postat: 03 nov 2017, 11:02
av RUNE
Mycket snygga figurer! Me like!