Nu har jag jobbat vidare lite med orkerna och jag börjar undra om jag verkligen hinner fixa dem, nervöst. Men för att spara lite tid så köpte jag en hel bunt orker av Oskar Rosenqvist som har flyttat ner till Lund och inte har tid med nördandet. Tråkigt för honom men bra för mig, för nu behöver jag bara pimpa till en massa av orkerna och inte bygga dem från grunden. Till exempel har jag magnetiserat propellrarna på två deffkoptas som han redan hade målat. Nu ska de bara målas lite till och sen lackas, så det går framåt.
Han hade även byggt 'ardboys som jag tänkte använda rakt av. Men han körde med 11 'ardboys och en warboss i en trukk. Jag har redan en warbossfigur i 'eavy armour så jag ryckte av kombiscorchan och basade om hans warboss på en liten nob-bas. Han har bosspole också, men eftersom det i boken står att den kan representeras av stora horn eller en stor stålkäft så kör jag på att figuren redan har just det: Stor käft och stora horn.

Den degraderade 'ard boyz nob-en, WIP
Han hade även två looted wagons som jag har pillat lite med, bland annat ryckt av vapensköldar och dylikt. Jag kommer nog inte att göra mycket mer med dem, det beror hur jag ligger till tidsmässigt.

Looted wagon 1, med big shootan icke-optimalt placerad långt bak, WIP

Looted wagon 2, WIP
Deffdreaden är det nya kittet. Den tog rejält med tid att sätta ihop och under transporten till första testslaget gick de coola avgasrören av allihop plus några av armarna. Så nu har den lite mer praktiska avgasrör samt att armarna är mer inne längs kroppen...
'Ardboysen behöver ju en trukk. Jag tänker mig att mina Snakebites är mer red-necks än teknikfientliga fantasyorker, därav en big mek-chef, trukkboyz, stormboyz etc. Det funkar liksom bättre med fluffet i övrigt. Så nu är de bara fajtgalna orker som låter sig bli bitna av giftormar i riktig jack ass-stil.
'Ardboyztrucken är följdaktligen en något nerstrippad trukk med resterna av ett stort djur på huven...

Trukk, WIP
Jag byggde en nob till mina stormboyz med en nob från Black reach-setet, för jag tyckte inte lådan innehöll något som liknade en nob-kropp. Hursomhelst är dessutom hans rokkitpack mycket större och han har en egen "banna-wava" som viftar med hans bosspole. Får se hur den klarar att transporteras...

Stormboy nob WIP
Bikers kommer jag att bygga av gamla bikes till boyzen och en ny bike till nob:en hade jag tänkt. Här är första försöket:

Biker boy, WIP
Jag har dessutom börjat bygga Big Mek-en. Jag tänker mig att hans bike är en blandning av en bike och en deffkopta för att den ska gå så fort som möjligt. Kraftklon sitter längst fram och där ska också dakkaguns sitta. Dilemmat är det inte finns någonstans på modellen att sätta en attacksquig. Alltså blir jag tvungen att skippa den, snacka om modelling for disadvantage.

Big Mek biker, WIP
Jag har en fråga till er. Nu har jag gjort en kustom bas till honom med en stor rund och två stora fyrkantiga baser. Tror ni att det är för stort? Hur stor är basen till Forgeworld bikerbossen egentligen?