Grönt är skönt - Jens bygger orker

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ironjens

Grönt är skönt - Jens bygger orker

Inlägg av Ironjens »

Jag har tänkt delta på Gothcon med orker till skillnad från tidigare år då mina kycklinggula marines har fått nöjet att skjutas i bitar, styckas i närstrid och till och med trollas till ett spawn.

Efter att med stor möda pillat ihop följande lista:

HQ
Big Mek: Powerclaw, bosspole, bike, cybork body, attack squig 130

Elites
Lootas
10 Lootas 150

Troops
Shoota boyz
23+1 Shoota boyz: 2 Big shootas, Powerclaw 189

Slugga boyz
19+1 Slugga boyz: 2 rokkits, Big Choppa 155

Grots
10+1 Grots 40

'Ard boyz
11+1 Sluggaboyz: Powerclaw, Bosspole, 'Ard boyz, 170
+Trukk: Red Paint, Reinforced ram, 45

Deffdread: Additional ccweapon, scorcha 95

Fast Attack
Warbikes
5+1 Warbikes: Big Choppa 165

Storm boys
16+1 Storm boyz: Powerclaw, Bosspole 234

Deffkoptas
2 Deffkoptas: Twinlinked rokkits 90

Heavy Support
Squiggoth 50

Looted Wagon: Boomgun, Hard Case, Big shoota 120

Looted Wagon: Boomgun, Hard Case 115

Poäng: 1748

(som tydligen kan kompa både ganska högt och ganska lågt - ska bli spännande) så ska jag nu försöka hinna bygga och måla den också. Som tur är så är väldigt mycket grundat och det mesta är byggt så jag borde hinna utan att stressa. I helgen byggde jag nästan alla stormboyzen och lyckades limma fast dem i skrivbordet (de behöver ju tyngd i basen för att inte trilla) så nu återstår egentligen bara bikes och lite finlir.

Framförallt så har jag petat ihop följande Squiggoth men tyvärr hittar jag inte hans munskydd längre. Kanonen är också borttagen så jag får fixa bilder när den är målad och klar:

Bild

Bild

Sen har jag uppdaterat en RT-runtherd med en liten squighund:
Bild

Mer bilder kommer...
speedfreek skrev:Jag bygger bara med rövkorgen
...medan jag mest använder fingar, knivar och lim. Och greenstuff emellanåt:
Imperial Fists: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=9&t=552
Orker: http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=67&t=3327

Blauholtz

Re: Grönt är skönt - Jens bygger orker

Inlägg av Blauholtz »

Ska du också spela orker, nu får jag fixa en målarblogg.
Eddy 5år: "Jag vet vi kan ha en tävling, du kan vara dommare och jag kan vara den som vinner."
Rasmus 3år: "Rasmus inte dvärg Rasmus ond"

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Ironjens skrev:I helgen byggde jag nästan alla stormboyzen och lyckades limma fast dem i skrivbordet (de behöver ju tyngd i basen för att inte trilla)
Intressant teknik. Sågar du ut delar av skrivbordet och använder som movement tray sen?

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

Gillar din squighund. Kom på att min Runherd saknar en själv.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Squiggothen ser helcool ut!

Användarvisningsbild
Ironjens

Inlägg av Ironjens »

HeadWar skrev:Intressant teknik. Sågar du ut delar av skrivbordet och använder som movement tray sen?
Tyvärr inte, jag limmade dem lite för nära varandra för att det skulle kännas optat...

Användarvisningsbild
Ironjens

Inlägg av Ironjens »

Nu har jag jobbat vidare lite med orkerna och jag börjar undra om jag verkligen hinner fixa dem, nervöst. Men för att spara lite tid så köpte jag en hel bunt orker av Oskar Rosenqvist som har flyttat ner till Lund och inte har tid med nördandet. Tråkigt för honom men bra för mig, för nu behöver jag bara pimpa till en massa av orkerna och inte bygga dem från grunden. Till exempel har jag magnetiserat propellrarna på två deffkoptas som han redan hade målat. Nu ska de bara målas lite till och sen lackas, så det går framåt.

Han hade även byggt 'ardboys som jag tänkte använda rakt av. Men han körde med 11 'ardboys och en warboss i en trukk. Jag har redan en warbossfigur i 'eavy armour så jag ryckte av kombiscorchan och basade om hans warboss på en liten nob-bas. Han har bosspole också, men eftersom det i boken står att den kan representeras av stora horn eller en stor stålkäft så kör jag på att figuren redan har just det: Stor käft och stora horn.

Bild
Den degraderade 'ard boyz nob-en, WIP

Han hade även två looted wagons som jag har pillat lite med, bland annat ryckt av vapensköldar och dylikt. Jag kommer nog inte att göra mycket mer med dem, det beror hur jag ligger till tidsmässigt.

Bild
Looted wagon 1, med big shootan icke-optimalt placerad långt bak, WIP

Bild
Looted wagon 2, WIP

Deffdreaden är det nya kittet. Den tog rejält med tid att sätta ihop och under transporten till första testslaget gick de coola avgasrören av allihop plus några av armarna. Så nu har den lite mer praktiska avgasrör samt att armarna är mer inne längs kroppen...
Bild

'Ardboysen behöver ju en trukk. Jag tänker mig att mina Snakebites är mer red-necks än teknikfientliga fantasyorker, därav en big mek-chef, trukkboyz, stormboyz etc. Det funkar liksom bättre med fluffet i övrigt. Så nu är de bara fajtgalna orker som låter sig bli bitna av giftormar i riktig jack ass-stil.

'Ardboyztrucken är följdaktligen en något nerstrippad trukk med resterna av ett stort djur på huven...
Bild
Trukk, WIP

Jag byggde en nob till mina stormboyz med en nob från Black reach-setet, för jag tyckte inte lådan innehöll något som liknade en nob-kropp. Hursomhelst är dessutom hans rokkitpack mycket större och han har en egen "banna-wava" som viftar med hans bosspole. Får se hur den klarar att transporteras...
Bild
Stormboy nob WIP

Bikers kommer jag att bygga av gamla bikes till boyzen och en ny bike till nob:en hade jag tänkt. Här är första försöket:
Bild
Bild
Biker boy, WIP

Jag har dessutom börjat bygga Big Mek-en. Jag tänker mig att hans bike är en blandning av en bike och en deffkopta för att den ska gå så fort som möjligt. Kraftklon sitter längst fram och där ska också dakkaguns sitta. Dilemmat är det inte finns någonstans på modellen att sätta en attacksquig. Alltså blir jag tvungen att skippa den, snacka om modelling for disadvantage.

Bild
Bild
Bild
Big Mek biker, WIP

Jag har en fråga till er. Nu har jag gjort en kustom bas till honom med en stor rund och två stora fyrkantiga baser. Tror ni att det är för stort? Hur stor är basen till Forgeworld bikerbossen egentligen?

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Vem är den här Oskar Rosenqvist?

Är det brottaren från Stockholm?

Doc Sniksnak

Inlägg av Doc Sniksnak »

Kan inte squigen springa på marken med en kedja till mekens arm?

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

den kan hänga rakt bakom biken i en kedja och se lite strypt ut.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Skriv svar