Grand Master Tristan’s Brotherhood
Grand Master Tristan’s Brotherhood
Ska måla upp en Grey knight armé till Gothcon av nya modeller till en kompis. Postar bilder i alla olika faser i vägen till speldugliga. Kompar förhoppningsvis över medel på Gothcon.
Här är listan:
HQ
Grand master 170
Storm shield, master-crafted weapon
Retinue 209
4x, psycannon
Elites
Terminators 285
4x +1, psycannon, master-crafted weapon (brother-captain)
Troops
Grey knights 215
4x +1, psycannon x2, master-crafted weapon (justicar)
Grey knights 215
Grey knights 215
Heavy support
Dreadnought 165
extra armour, twin lascannon
Grey knight Land raider 275
extra armour, dozer blade
Totalt: 1749
Enda som är klart är land raidern. Resten blir att köpas nytt. HQ blir Lord Kaldor Drago som modell. Dreadnoughten är GW's ven dread för att den är snyggast och jag kan inte hitta att Daemonhunters kan spela med venerable så blir nog inget problem med wysiwyg.
Har dock lite funderingar vad jag ska köra för baser? Tänkte svart runt med svart sand drybrushat med grått. kan nog bli lite för mkt grått men en skön "månplanet-känsla". Några förslag på baser?
Här är listan:
HQ
Grand master 170
Storm shield, master-crafted weapon
Retinue 209
4x, psycannon
Elites
Terminators 285
4x +1, psycannon, master-crafted weapon (brother-captain)
Troops
Grey knights 215
Grey knights 215
Grey knights 215
Heavy support
Dreadnought 165
extra armour, twin lascannon
Grey knight Land raider 275
extra armour, dozer blade
Totalt: 1749
Enda som är klart är land raidern. Resten blir att köpas nytt. HQ blir Lord Kaldor Drago som modell. Dreadnoughten är GW's ven dread för att den är snyggast och jag kan inte hitta att Daemonhunters kan spela med venerable så blir nog inget problem med wysiwyg.
Har dock lite funderingar vad jag ska köra för baser? Tänkte svart runt med svart sand drybrushat med grått. kan nog bli lite för mkt grått men en skön "månplanet-känsla". Några förslag på baser?
Senast redigerad av 1 Ruben, redigerad totalt 26 gånger.
-
Claimh_Solais
Re: Grand Master Tristan’s Brotherhood
Är inte gothcon i april ?
och dom nya GK släpps väl inte före den 2:a , hur ska du lyckas måla så mycket på så kort tid ?
tillomed med dipping tar det ju en stund att måla upp en armé
och dom nya GK släpps väl inte före den 2:a , hur ska du lyckas måla så mycket på så kort tid ?
tillomed med dipping tar det ju en stund att måla upp en armé
Trust the emperor. I will not fail!
Följ bloggen så får du se
Följ bloggen så får du se
Jag och Ruben rejsar. Jag har nog bara 3000 pts kvar att måla till GothCon.
@Ruben: Fler Master-crafted Nemesis Force Weapons; de är skiten.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
hur ska jag få in det?Katarsis skrev:Jag och Ruben rejsar. Jag har nog bara 3000 pts kvar att måla till GothCon.
plocka bort en psycannon? extra armour på dreaden?
Gör om en enheten Terminator till ett Retinue och ta bort en Terminator så de får plats i Land Raidern, för poängen du får över kan du köpa varsitt Master-Crafted samt en Meltabomb till alla Justicars.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
så nu fick alla justicars master-crafted, fick inte ihop till meltabombs om alla 4 skulle ha master-crafted. blir enklast för einar att spela alla likadana.
GK Venerable Dreads är elites. Men har du inte med båda vanliga och venerable borde modellvalet inte spela så stor roll.
Det är ju gammla dexen, då hade dem väll bara vaniga dreads? :O
Men som räven säger, med nya dexen så finns det bara en dread så är det rätt lätt att hålla reda på om den är vanlig eller ven iallafall =)
Men som räven säger, med nya dexen så finns det bara en dread så är det rätt lätt att hålla reda på om den är vanlig eller ven iallafall =)
Oj, det kanske stämmer.blom skrev:Det är ju gammla dexen, då hade dem väll bara vaniga dreads? :O