funderingar kring post apocalypse typ road warrior
funderingar kring post apocalypse typ road warrior
Jag funderar på att skapa mig en post apocalyptic armé med lite lättare fordon och lite mänskliga modeller med diverse vapen i stil med AK47/kalachnikovs. Bilarna ska sträcka sig från någon enstaka stridsvagn till mindre bilar av personbilstyp.
Nu undrar jag vad som blir minst fel?
1: impcodex där förstärkta bilar/humvees får vara counts as diverse tanks (hellhounds, chimeror, hydror, salamander & trojans).
2: orkcodex där bilarna passar bättre men mänskliga gubbar representerar orker.
Nu undrar jag vad som blir minst fel?
1: impcodex där förstärkta bilar/humvees får vara counts as diverse tanks (hellhounds, chimeror, hydror, salamander & trojans).
2: orkcodex där bilarna passar bättre men mänskliga gubbar representerar orker.
Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior
Absolut Imperial Guard.
Orker skulle bara kännas fel. Kul idé dock!
Orker skulle bara kännas fel. Kul idé dock!
Mork, the articulate ork!
Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior
Kör på Imperial guard & bygg helikopetrar som är som valkyrior 
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!
Currently Working On:
...
Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior
Jag tycker tvärtom och tycker att det skulle passa bättre med orkcodexen. Skrotbilar känns mera trukk än chimera. Dessutom kan inte orker sikta och det är sällan plåtbilsgängen är så heta på det heller. ;D
Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior
Fördelen med imparnas bilar är att på alla sidor utom fronten är de inte mycket bättre än orkernas skrotbilar. Dvs man behöver bara förstärka upp fronten med redigt med plåtbitar (och taggar för att kunna tank-shocka).Tist skrev:Jag tycker tvärtom och tycker att det skulle passa bättre med orkcodexen. Skrotbilar känns mera trukk än chimera. Dessutom kan inte orker sikta och det är sällan plåtbilsgängen är så heta på det heller. ;D
Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior
Utan att ha analyserat det i detalj så känns orkernas specialregler mycket mer passande för ett gäng Mad Maxare än vad IGs regler gör.
Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior
Sen kan säkert läderjacka och 80-tals frissa jämföras med T4, de är ju rätt tuffa i de gamla filmerna! 
Kör på Ork-codexen, den passar bättre än imp-codexen tycker jag!
Kör på Ork-codexen, den passar bättre än imp-codexen tycker jag!
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
-
Jocke Rapp
- Site Admin
- Inlägg: 3501
- Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
- Ort: Göteborg
Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior
Helt klart orker. Jag kommer dock osökt att tänka på killen som säger att allting redan gjorts av någon annan...
Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior
Om dom får Grot-pistoler kommer jag hålla med.Jocke Rapp skrev:Helt klart orker. Jag kommer dock osökt att tänka på killen som säger att allting redan gjorts av någon annan...
Ha! Tolka den!
Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior
Ingen fara. De gjorde det säkert många gånger bättre än jag kommer att kunna göra, så det går inte att jämföra!Jocke Rapp skrev:Helt klart orker. Jag kommer dock osökt att tänka på killen som säger att allting redan gjorts av någon annan...