Sida 1 av 4
funderingar kring post apocalypse typ road warrior
Postat: 25 jun 2011, 19:47
av Mutt
Jag funderar på att skapa mig en post apocalyptic armé med lite lättare fordon och lite mänskliga modeller med diverse vapen i stil med AK47/kalachnikovs. Bilarna ska sträcka sig från någon enstaka stridsvagn till mindre bilar av personbilstyp.
Nu undrar jag vad som blir minst fel?
1: impcodex där förstärkta bilar/humvees får vara counts as diverse tanks (hellhounds, chimeror, hydror, salamander & trojans).
2: orkcodex där bilarna passar bättre men mänskliga gubbar representerar orker.
Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior
Postat: 25 jun 2011, 19:57
av Mork
Absolut Imperial Guard.
Orker skulle bara kännas fel. Kul idé dock!
Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior
Postat: 25 jun 2011, 20:13
av MrCheeze
Kör på Imperial guard & bygg helikopetrar som är som valkyrior

Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior
Postat: 25 jun 2011, 20:20
av Tist
Jag tycker tvärtom och tycker att det skulle passa bättre med orkcodexen. Skrotbilar känns mera trukk än chimera. Dessutom kan inte orker sikta och det är sällan plåtbilsgängen är så heta på det heller. ;D
Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior
Postat: 25 jun 2011, 21:33
av Mutt
Tist skrev:Jag tycker tvärtom och tycker att det skulle passa bättre med orkcodexen. Skrotbilar känns mera trukk än chimera. Dessutom kan inte orker sikta och det är sällan plåtbilsgängen är så heta på det heller. ;D
Fördelen med imparnas bilar är att på alla sidor utom fronten är de inte mycket bättre än orkernas skrotbilar. Dvs man behöver bara förstärka upp fronten med redigt med plåtbitar (och taggar för att kunna tank-shocka).
Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior
Postat: 26 jun 2011, 22:29
av HeadWar
Utan att ha analyserat det i detalj så känns orkernas specialregler mycket mer passande för ett gäng Mad Maxare än vad IGs regler gör.
Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior
Postat: 26 jun 2011, 22:48
av Excessus
Sen kan säkert läderjacka och 80-tals frissa jämföras med T4, de är ju rätt tuffa i de gamla filmerna!
Kör på Ork-codexen, den passar bättre än imp-codexen tycker jag!
Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior
Postat: 27 jun 2011, 22:19
av Jocke Rapp
Helt klart orker. Jag kommer dock osökt att tänka på killen som säger att allting redan gjorts av någon annan...
Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior
Postat: 27 jun 2011, 22:30
av Asplund
Jocke Rapp skrev:Helt klart orker. Jag kommer dock osökt att tänka på killen som säger att allting redan gjorts av någon annan...
Om dom får Grot-pistoler kommer jag hålla med.
Ha! Tolka den!
Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior
Postat: 27 jun 2011, 22:36
av Mutt
Jocke Rapp skrev:Helt klart orker. Jag kommer dock osökt att tänka på killen som säger att allting redan gjorts av någon annan...
Ingen fara. De gjorde det säkert många gånger bättre än jag kommer att kunna göra, så det går inte att jämföra!