Sida 1 av 3

Elysian project 1750

Postat: 06 jul 2011, 16:08
av Vash
Tjena.

Tänkte jag kunde dela med mig här också av vad jag hade tänkt använda nu till sommaren.
Det är en Imperial armour 8 Elysian armé. De val som jag har gjort är först och främst baserade på saker som jag tycker är intressant, i mitt tycke. Således har jag slängt in Venators och en Vulture. Kanske inte de mest effektiva, men jag gillar deras utseende.

Mitt mål är att försöka måla en enhet eller ett fordon varannan dag. Än sålänge har det gått ihop. Men vi får se hur länge och jag orkar med det hela.

Listan kommer expandera såklart med tiden. Jag har en del extra saker utöver det som finns på första bilden (otydlig dock), och det är 2 extra Valkyries (eller Vendettas), ca 40 elysian drop troopers, Tauros. En drös med special weapons till elysians.

Men listan innehåller:

50 infanterister (1 ccs, 5 storm troopers och 4 veteran squads)
2 Valkyries
2 Vendettas
2 Drop sentinels
2 Venators
1 Vulture

Hela armén (1750)
Bild


Veterans (dock inte aktuella då Harker inte är med i den nya listan jag har nu)
Bild


Harker (som numera kommer användas till Kill Team eller liknande)
Bild


Storm troopers (svärdet till sergeanten är inte så rostig irl. Fotot exponerade rosten/smutsen väldigt mycket)
Bild


Vendetta
Bild
Bild
Bild


Vulture (Ej klar... rutorna skall målas om. De skall vara som Vendettan. dvs tunnare blänk)
Bild
Bild
Bild
Bild


Venator (inte limmat fast "förarhytten" än)
Bild
Bild
Bild


De två senaste är tagna på natten, så kvalitén på bilderna brister väl lite.

Re: Elysian project 1750

Postat: 06 jul 2011, 16:47
av Jörgen
Överjävligt snyggt får jag lov att säga.

Re: Elysian project 1750

Postat: 06 jul 2011, 17:45
av Styranimon
Wow, det är riktigt snygga IG måste jag säga!
Imponerande att du har hållt ditt mål och ännu mer imonerande om du lyckas hålla det ännu längre än såhär :D
Cool och lite annorlunda lista ;)

Re: Elysian project 1750

Postat: 06 jul 2011, 17:59
av Vash
Tackar. Försöker hålla en tt+ standard och att få upp armen i spelbart skick inom en rimlig tid. Dvs innan jag tröttnar på upplägget av listan.

Efter Ikea turen med familjen ikväll så blir det en sentinel som påbörjas.

Angående listan. Jo den kanske är annorlunda. Jag spelar hellre med saker jag gillar över saker som förbättrar mina vinst chanser. Med det sagt är jag mer en friendly player än en turnerings spelare. Dock gör jag vad jag kan för att vinna med listorna jag bygger. Än så länge har jag två vinster av två spelade med denna lista. Marginella vinster dock.

Re: Elysian project 1750

Postat: 06 jul 2011, 20:44
av Skulliz
Snyggt! Lera rost och slitage! Så ska det se ut :D

Re: Elysian project 1750

Postat: 06 jul 2011, 23:53
av Vash
Skulliz skrev:Snyggt! Lera rost och slitage! Så ska det se ut :D
Tackar.
Jo försöker mig på lite weathering. Får se om det lyckas på infanteristerna också. Tror inte det kommer gå lika bra.



Men iaf, kvällens model efter IKEA, och familjekväll.
Bas uppenbarligen ej klar.

Bild
Bild
Bild

Re: Elysian project 1750

Postat: 07 jul 2011, 01:47
av Neth_Oni
Snygga modeller + snyggt målat = awsome!

Kan du tänkas vara Vash från gamla EB Games/Tradition planket?

Re: Elysian project 1750

Postat: 07 jul 2011, 06:13
av Vash
Neth_Oni skrev:Snygga modeller + snyggt målat = awsome!

Kan du tänkas vara Vash från gamla EB Games/Tradition planket?
Tackar.

Jodå, det stämmer. Den samma Vash. Dock lite mer mognad och mindre spydighet. :)

Re: Elysian project 1750

Postat: 07 jul 2011, 09:43
av Claimh_Solais
riktigt coola IG du har där :lol:

Re: Elysian project 1750

Postat: 07 jul 2011, 10:20
av Jörgen
Neth_Oni skrev:Tradition planket
Tradition planket :wub: Vilka minnen man får.