Innocence Proves Nothing

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Tadaotoko
Inlägg: 622
Blev medlem: 02 nov 2009, 14:33
Ort: Jönköping

Innocence Proves Nothing

Inlägg av Tadaotoko »

Det coolaste med 40k är den gotiska stilen och de ibland långsökta referenserna till våran egen historia och religion som de twistat till lite. De första modeller och den första codex jag någonsin köpte var codex Demonhunters men övergick ganska snabbt till att spela med Systrarna istället. I början körde jag med allierade GK men när jag upptäckte svenska FaQ så dumpade jag helt GK då alierade inte var tillåtet. Efter att spelat med en arme helt bestående av tennmodeller så var det väldigt roligt när codex Gray Kninghts kom ut med nya coola plastmodeller. Dock visade det sig systrarna är på väg igen och den nya White Dwarf codexen ser väldigt lovande ut så jag vill bli klar med mina GK så snabbt som möjligt för att kunna lägga ner ordentligt med tid och omsorg på mina systrar och inte stressa ihop dem till någon turnering som mina gamla blev.

Men för att komma till kritan har börjat snabbmåla lite GK. Målet är att det ska var så enkelt som möjligt men ändå bli snyggt. Tyvärr har jag lagt ner lite mer tid än vad jag ville på dem men snart har jag målat upp tre femmannaenheter och har grundmålat två femmor och en tia till. Här kommer ett litet smakprov:

Bild

Har inte bestämt mig hur jag ska måla svärden ännu håller på att exprimentera lite sen ska det borras hål i stormbolters också. Höger Axel är inte häller klar då jag tänkte måla lite tillsamans med Skulliz för att få hjälp att ge dem lite weatering men de är turneringsdugliga för tillfället ;)
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Innocence Proves Nothing

Inlägg av Halvar »

Det ser br ut, rent och snyggt. Ser inte så mycket av ansiktet på telefonens skärm men de delar jag ser gillar jag. Ska det komma en "crest of tada" i högra hörnet på dina bilder senare?
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Tadaotoko
Inlägg: 622
Blev medlem: 02 nov 2009, 14:33
Ort: Jönköping

Re: Innocence Proves Nothing

Inlägg av Tadaotoko »

Halvar skrev:Det ser br ut, rent och snyggt. Ser inte så mycket av ansiktet på telefonens skärm men de delar jag ser gillar jag. Ska det komma en "crest of tada" i högra hörnet på dina bilder senare?
Tänkte typ det ;) Är en ganska sådär bild men tänkte byta ut den när de fått de sista detaljerna fixade. Skölden i högra hörnet är unitmarken, alla enheter har olika mönster på vänster axeln och första enheten fick bli helsvart.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Innocence Proves Nothing

Inlägg av speedfreek »

Lite svårt att avgöra något på den soliga bilden, men jag är automatiskt positiv till alla former av armébloggar.

Kerrai
Inlägg: 502
Blev medlem: 04 jul 2009, 16:46
Ort: Mölnlycke

Re: Innocence Proves Nothing

Inlägg av Kerrai »

Borra lite hål i piporna också :)

Men tycker också det ser fint ut
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Innocence Proves Nothing

Inlägg av speedfreek »

Tadaotoko skrev:...sen ska det borras hål i stormbolters också...men de är turneringsdugliga för tillfället ;)

Skriv svar