Loldar, the project

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Loldar, the project

Inlägg av Snot »

Tjo, jag tänkte börja bildblogga lite (skulle börjat idag men min telefon hade inge batteri när det var dags att börja ta bilder) hur det går med mitt Eldarprojekt. Jag håller just nu på att bygga typ 8 olika saker samtidigt eftersom jag håller på o magnetar saker o har mig för fullt. Även att jag råkade börja på vissa saker som jag inte fått hem alla komponenter till.

Baserna jag använder är från www.dragonforge.com ! Skittrevlig kille som håller i det, muchos recommendos.

Men det som är "klart" (färdigbyggt iaf) hittils är

Avatar
Wraithlord
5 Dire Avengers
Lite guardians (som bara kommer testmålas och aldrig se spel.)

Nästan klara
Vyper (saknar komponent)
2 Wave Serpents (massa magnetande)
2 War Walkers (massa magnetande)
1 Bike (saknar komponent)

Bilder kommer imorgon, då även länkar till vart alla konstiga saker kommer ifrån.
Senast redigerad av 1 Snot, redigerad totalt 2 gånger.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Loldar, the project

Inlägg av speedfreek »

Svaga scoring...

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Loldar, the project

Inlägg av Snot »

Update:

Men det som är "klart" (färdigbyggt iaf) hittils är

Avatar
Wraithlord
20 Dire Avengers
Lite guardians (som bara kommer testmålas och aldrig se spel.)
3 Jetbikes
1 Vyper
2 Warwalkers
2 Waveserpents (ej ihopsatt pga separat målning, men i övrigt byggda)
18 Harlequins
Eldrad
Yriel

Saker kvar att bygga
8 Vypers
4 War Walkers
3 Jetbikes
Lite random aspectsnubbar.

Målning börjar inom kort, kommer måla baser först tills jag blir van med att kladda färg igen, första färdig:

(bild kommer strax, den var ganska megastor så måste krympa den lite)
Bilagor
IMG_0378.JPG
IMG_0378.JPG (140.71 KiB) Visad 1872 gånger
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Loldar, the project

Inlägg av Snot »

Teglet är mindre glansigt irl, jag fotade innan det torkat klart.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2998
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Loldar, the project

Inlägg av imp »

Gillar basen, var var det du hade fått tag på den?
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Loldar, the project

Inlägg av Snot »

Skrev in det i första posten, men www.dragonforge.com
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2998
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Loldar, the project

Inlägg av imp »

Tror jag inte på =)
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Loldar, the project

Inlägg av Snot »

Flygpinnarna kommit nu, så byggt klart lite flygbaser och målat några, även sprayat grundspray på en jävlans drös med gubbar som skall målas nu i veckan.
Bilagor
Photo 2011-09-11 17 12 49.jpeg
Photo 2011-09-11 17 12 49.jpeg (113.62 KiB) Visad 1343 gånger
Photo 2011-09-11 17 12 47.jpeg
Photo 2011-09-11 17 12 47.jpeg (119.78 KiB) Visad 1344 gånger
Photo 2011-09-11 17 12 35.jpeg
Photo 2011-09-11 17 12 35.jpeg (124.39 KiB) Visad 1340 gånger
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Loldar, the project

Inlägg av Snot »

moar
Bilagor
Photo 2011-09-11 21 39 25.jpeg
Photo 2011-09-11 21 39 25.jpeg (74.68 KiB) Visad 1336 gånger
Photo 2011-09-11 21 38 59.jpeg
Photo 2011-09-11 21 38 59.jpeg (104.23 KiB) Visad 1332 gånger
Photo 2011-09-11 21 38 36.jpeg
Photo 2011-09-11 21 38 36.jpeg (116.63 KiB) Visad 1337 gånger
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
muffin
Inlägg: 563
Blev medlem: 03 dec 2010, 23:06
Ort: Falun

Re: Loldar, the project

Inlägg av muffin »

super snygga baser du har gjort till dina saker.
becon är ganska roligt.

Skriv svar