Codex Harlequins arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen

Codex Harlequins arme

Inlägg av benmannen »

Tjenare, jag har postat på 40k Online om mitt nya roliga projekt... Det fanbaserade uppdaterade Harlequins codexet. Jag har spelat med listan några gånger och haft mycket roligt med den, trots att jag har blivit mosad de flesta gångerna :)

Jag tänkte slå ett slag för att listan ska bli tillåten i turneringssverige. Det är lite folk runtom Svedala som spelare den, och den verkar inte hård alls. Tvärtom säger de flesta som har testat den... Vi kanske kan göra ett upprop och få en komp skapad till listan :)

Här finns ivarjefall lite bilder på armen:

http://www.40konline.com/community/inde ... c=216901.0

Edit: Jag lade in lite bilder på sid 2 i denna tråd. Kolla där eller följ länken i min signatur till min blogg, där finns mer bilder.
Senast redigerad av 1 benmannen, redigerad totalt 1 gånger.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Mutt

Re: Codex Harlequins arme

Inlägg av Mutt »

Hur roligt det än skulle ha varit så kan jag lova dig att chansen att den skulle bli godkänd enligt svefaq antagligen är ytterst minimal.

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

tycker dom är lite för mörka för att va harlequins , dom skulle ju lysa med färger

tänk my little pony typ :D

benmannen

Inlägg av benmannen »

Mutt skrev:Hur roligt det än skulle ha varit så kan jag lova dig att chansen att den skulle bli godkänd enligt svefaq antagligen är ytterst minimal.
Ja, jo det verkar så, men det finns flera arrangörer som nog skulle kunna subjektivkompa en lista och tillåta den... Blir det något Hammered i år så kommer den tillåtas där :)

Claimh_Solais: Hehe, nejdå, tänk svart-vit TV :) Mimare är dessutom helt svartvita och traditionella Harlquins var rätt svartvita också. Det är GW som spejsar lite. De är ju tokfärgglada med mina mått också ;) Masssssssor av färger. Kolla på hår och inlagda stenar :)
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++

Användarvisningsbild
speedfreek

Codex Harlequins arme

Inlägg av speedfreek »

Harlequin-deathmatch nästa turnering?

mindtrix

Inlägg av mindtrix »

Riktigt skoj att se även om jag kan hålla med om att färgerna känns lite väl dull.

Biksen och walkersarna var lite överdrivna men riktigt balla. Var kommer ansiktena ifrån, gs?

benmannen

Inlägg av benmannen »

mindtrix skrev:Riktigt skoj att se även om jag kan hålla med om att färgerna känns lite väl dull.

Biksen och walkersarna var lite överdrivna men riktigt balla. Var kommer ansiktena ifrån, gs?
De är alla GW original. En av Walkersarna är en nyare variant, Jetbiksen är har Dark Eldarryttare annars är de i princip som de såldes... Så ansiktena är från GW mao.

Roligt att ni tycker färgschemat är för enkelt. Jag tycker de är tokfärgglada :) Mycket vitt. jag skulle hålla allt svart om det gick att måla det snyggt nog :) Vitt funkar bra som kontrastfärg, sen behöver de inte mer. Baserna funkar lite som upplättare med lite dött gräs...

benmannen

Inlägg av benmannen »

speedfreek skrev:Harlequin-deathmatch nästa turnering?
Ojoj. Jeepps. Fast listan jag har till SSK har nog inga Harlequins tyvärr. Ska se om jag kan klämma in dem - Jag testar en del nya grejjer - Offensiva Wracks, Razorwings och deepstrikande Raiders :)

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

speedfreek skrev:Harlequin-deathmatch nästa turnering?
Episkt. Svarta harlequins mot pastellfärgade Dark Eldar.

Användarvisningsbild
MelkerG

Codex Harlequins arme

Inlägg av MelkerG »

Fick ju äran att spela mot dessa, tycker temat är sjukt ballt, lite apocalypse nöjesparken känsla. Och att allt är väldigt snyggt målat (det som är klart ofc).

Skriv svar