Gretchins Redskulls

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
The Gretchin
Inlägg: 674
Blev medlem: 19 dec 2010, 11:04

Gretchins Redskulls

Inlägg av The Gretchin »

Har lirat 40k i snart två år men har aldrig riktigt börjat måla. Tänkte därför starta en tråd för att få upp suget. Tråden kommer att innehålla både målning och konvertering. Temat på armen är Boss Snikrots Red-Skull kommandos. Enjoy!

Först ut är en bild på något som jag faktiskt har målat klart:
Bild
Bild
Bild

Kommentarer och kritik mottages gärna!!!
Senast redigerad av 2 The Gretchin, redigerad totalt 18 gång.
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Gretchins Deathskulls

Inlägg av cadelin »

asfet!

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2998
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Gretchins Deathskulls

Inlägg av imp »

Ja, den ser gullig ut =)
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Gretchins Deathskulls

Inlägg av speedfreek »

Tycker det ser snyggt ut, men ändå att det fattas något.
Lite frihandade flames eller schackrutor i en avvikande färg eller en kontrastfärg till, tex ögonlins i gult istället.

Tror hela kompositionen skulle må bra av en extra färg.

Användarvisningsbild
Styranimon
Inlägg: 745
Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39

Re: Gretchins Deathskulls

Inlägg av Styranimon »

Bra att du fått motivation nu då! :D
Kul att se dessa bilder ute på forumet, din dread är ju riktigt snygg ;)
Men när Speedfreek väl skriver det, så vore det bra med en kontrastfärg(till).
Längtar att få se alla andra dina grejor!
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Gretchins Deathskulls

Inlägg av Mutt »

Tag den blå lilla luckan som ligger snett framför dreaden och limma fast den på plattan under dreaden istället, säger jag som aldrig gör något särskilt med mina baser!

Användarvisningsbild
The Gretchin
Inlägg: 674
Blev medlem: 19 dec 2010, 11:04

Re: Gretchins Deathskulls

Inlägg av The Gretchin »

Styranimon skrev:Bra att du fått motivation nu då! :D
Kul att se dessa bilder ute på forumet, din dread är ju riktigt snygg ;)
Men när Speedfreek väl skriver det, så vore det bra med en kontrastfärg(till).
Längtar att få se alla andra dina grejor!
Bara för att det är du så ska jag lägga upp lite fler bilder nu på direkten. :wub:
Mutt skrev:Tag den blå lilla luckan som ligger snett framför dreaden och limma fast den på plattan under dreaden istället, säger jag som aldrig gör något särskilt med mina baser!
Ska tyvärr användas i byggandet av Grot Tanks men tack ändå. ;)
speedfreek skrev:Tycker det ser snyggt ut, men ändå att det fattas något.
Lite frihandade flames eller schackrutor i en avvikande färg eller en kontrastfärg till, tex ögonlins i gult istället.

Tror hela kompositionen skulle må bra av en extra färg.
Håller på med den andra "axeln". Ska fixa något schackaktigt, haru någon tips på färg?
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Användarvisningsbild
The Gretchin
Inlägg: 674
Blev medlem: 19 dec 2010, 11:04

Re: Gretchins Deathskulls

Inlägg av The Gretchin »

Här kommer smakprov på ett Zzap Gun Battery. Lootat från IG ;)

Bild

Har två kvar som nästan är klara
Senast redigerad av 1 The Gretchin, redigerad totalt 28 gånger.
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Mork
Inlägg: 459
Blev medlem: 28 dec 2008, 22:55

Re: Gretchins Deathskulls

Inlägg av Mork »

Tips till kanonerna vore att peta dit lite random ork-glyphs eller liknande på barrikaderna framför.

Som de andra redan sagt. Basen till Deffdreaden skulle verkligen höja totalintrycket om den
hade lite sceneri på sig.

Fräsigt i övrigt.
Mork, the articulate ork!

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Gretchins Deathskulls

Inlägg av Jocke Rapp »

Fast du kan ju inte ha en helt vanlig lascannon som en Zzap-gun. Du får nog sätta på lite orkmojänger och bits så den ser ut som något lootat och fräckt, annars är det ju en vanlig laserkanon...

Skriv svar