Styranimons Projekttråd

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Styranimon
Inlägg: 745
Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39

Styranimons Projekttråd

Inlägg av Styranimon »

Yesbox, jag tänkte att jag också skulle ha min lilla presenterartråd. :)
Jag har som skrivet i min signatur mina Nids' och mina Space Marines som också ska bli hybrid-BA.
Jag kommer nog inte uppdatera så mycket inför jul, men jag tänkte börja med att bara fota Tyraniderna så långt jag kommit med dem.

Notera att alla Tyranidenheter inte är klara och att jag inte är så bra på att måla(än) :D
Ni får även ursäkta för bildernas halvdåliga kvalitet.

Genestealers;
De röda är en enhet, de gröna en enhet, och de gula en annan.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Fler bilder kommer snart, som sagt!
Dela gärna med er av era tankar och tips så att jag kan bli bättre! :D
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: Styranimons Projekttråd

Inlägg av Claimh_Solais »

tycker dom var lite för färgglada :roll:
nids ska ju va mer äckliga och inte så "snygga"
även om färg och insekter passar ihop så tycker jag du har överdrivit det

Molgorain
Inlägg: 165
Blev medlem: 08 dec 2009, 18:10

Re: Styranimons Projekttråd

Inlägg av Molgorain »

Tycker tvärtom, kul med en Nid-arme med färg!

Den blåa ser lite "platt" ut, om man jämför den med de färgglada färgerna.
En nästan extrem highlight, skulle få det blåa att passa bättre, IMHO.

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: Styranimons Projekttråd

Inlägg av Claimh_Solais »

Molgorain skrev:Tycker tvärtom, kul med en Nid-arme med färg!

Den blåa ser lite "platt" ut, om man jämför den med de färgglada färgerna.
En nästan extrem highlight, skulle få det blåa att passa bättre, IMHO.
Sa inte att färg på nids var fel sa att det var för mycket av den bara

liksom blå,gul,röd,grön,oragnge, brun det är nästan alla grundfärgerna på en och samma modell.
Klart gillar man det så måla på som det är , det är dina modeller..

men vill du få något mer stiligt och mindre bolibompa nids så bör du skippa några färger

själv skulle jag skippa röda/gula klor och måla dom grå vita då skulle du få en neutral färg in så det blir mer kontraster :)

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Styranimons Projekttråd

Inlägg av Zurken »

Jag diggar färgerna, ser festligt ut :D
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Styranimon
Inlägg: 745
Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39

Re: Styranimons Projekttråd

Inlägg av Styranimon »

Tack för alla kommentarer, hörni :)
Jag har aldrig tänkt på att de är väldigt färgglada, men jag gillar det ;)
Tanken med det blåa är att det ska vara lite "platt" för att lysa upp de andra färgerna(röd, grön, gul m.m.)

Förresten, de röda och gröna färgerna är till för Squad Markings. Annars är det "vanliga schemat som de gula.
Det gröna på armarna ska föreställa Toxin Sacs ^^

Mer bilder kommer förhoppningsvis under dagen.
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Användarvisningsbild
The Gretchin
Inlägg: 674
Blev medlem: 19 dec 2010, 11:04

Re: Styranimons Projekttråd

Inlägg av The Gretchin »

Ta dina monster istället, dem är ju mycket snyggare målade.
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Skriv svar