Sida 1 av 1
Styranimons Projekttråd
Postat: 02 dec 2011, 23:43
av Styranimon
Yesbox, jag tänkte att jag också skulle ha min lilla presenterartråd.

Jag har som skrivet i min signatur mina Nids' och mina Space Marines som också ska bli hybrid-BA.
Jag kommer nog inte uppdatera så mycket inför jul, men jag tänkte börja med att bara fota Tyraniderna så långt jag kommit med dem.
Notera att alla Tyranidenheter inte är klara och att jag inte är så bra på att måla(än)

Ni får även ursäkta för bildernas halvdåliga kvalitet.
Genestealers;
De röda är en enhet, de gröna en enhet, och de gula en annan.
Fler bilder kommer snart, som sagt!
Dela gärna med er av era tankar och tips så att jag kan bli bättre!

Re: Styranimons Projekttråd
Postat: 03 dec 2011, 11:38
av Claimh_Solais
tycker dom var lite för färgglada
nids ska ju va mer äckliga och inte så "snygga"
även om färg och insekter passar ihop så tycker jag du har överdrivit det
Re: Styranimons Projekttråd
Postat: 03 dec 2011, 12:12
av Molgorain
Tycker tvärtom, kul med en Nid-arme med färg!
Den blåa ser lite "platt" ut, om man jämför den med de färgglada färgerna.
En nästan extrem highlight, skulle få det blåa att passa bättre, IMHO.
Re: Styranimons Projekttråd
Postat: 03 dec 2011, 14:29
av Claimh_Solais
Molgorain skrev:Tycker tvärtom, kul med en Nid-arme med färg!
Den blåa ser lite "platt" ut, om man jämför den med de färgglada färgerna.
En nästan extrem highlight, skulle få det blåa att passa bättre, IMHO.
Sa inte att färg på nids var fel sa att det var för mycket av den bara
liksom blå,gul,röd,grön,oragnge, brun det är nästan alla grundfärgerna på en och samma modell.
Klart gillar man det så måla på som det är , det är dina modeller..
men vill du få något mer stiligt och mindre bolibompa nids så bör du skippa några färger
själv skulle jag skippa röda/gula klor och måla dom grå vita då skulle du få en neutral färg in så det blir mer kontraster

Re: Styranimons Projekttråd
Postat: 03 dec 2011, 14:32
av Zurken
Jag diggar färgerna, ser festligt ut

Re: Styranimons Projekttråd
Postat: 04 dec 2011, 10:27
av Styranimon
Tack för alla kommentarer, hörni

Jag har aldrig tänkt på att de är väldigt färgglada, men jag gillar det

Tanken med det blåa är att det ska vara lite "platt" för att lysa upp de andra färgerna(röd, grön, gul m.m.)
Förresten, de röda och gröna färgerna är till för Squad Markings. Annars är det "vanliga schemat som de gula.
Det gröna på armarna ska föreställa Toxin Sacs ^^
Mer bilder kommer förhoppningsvis under dagen.
Re: Styranimons Projekttråd
Postat: 04 dec 2011, 10:57
av The Gretchin
Ta dina monster istället, dem är ju mycket snyggare målade.