LinJohs The Purge/Death Guard

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
LinJoh

LinJohs The Purge/Death Guard

Inlägg av LinJoh »

Hej!

Är en relativt ny 40k-spelare och har precis börjat på mitt Nurgle Chaos Space Marinesprojekt.

Armén kommer att innefatta enheter både från Death Guard och dess utbrytarlegion The Purge. Den distinkta skillnaden mellan dessa enheter kommer att vara att The Purge är renare och mindre "sjuka". Chaos Space Marines, Chosens, Havocs osv kommer att tillhöra The Purge medan t.ex. Plague Marines, mina Terminators och min Land Raider kommer att gå under Death Guards banér. Forhoppningsvis kommer detta skapa en iögonfallande kontrast i armén, utan att bryta det övergripande temat.

På VÄS pågår just nu ett projekt (Painting for Glory) för att få upp målade arméer och första steget är att att måla upp 500 poäng och sedan spela en liten turnering med sagda listor. Detta motiverar ordningen jag kommer att måla i.

The Purge Rhino

Bild

Bild

Bild

The Purge Chaos Space Marines

Bild

Bild

Projektet finns att följa på: http://destroyerhive.wordpress.com

Henke

Re: LinJohs The Purge/Death Guard

Inlägg av Henke »

De ser elaka ut i skyningen ;) Lite svårt att se detaljer. testa med lite mer ljus när du tar bilder.

LinJoh

Inlägg av LinJoh »

Jo, min kamera verkar vara av modell "allt eller inget" vad det gäller blixt och exponering dock.

Blir bättre exponering nästa gång när mina havocs dyker upp ;)

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

snyggt! hur gör du kulhålen?
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

LinJoh

Inlägg av LinJoh »

bolterochkniv skrev:snyggt! hur gör du kulhålen?
Kulhål gör enklast genom att borra ett hål, och sedan skära ut "kilarna" med en vanlig hobbykniv. I detta fall är det borrat med 1mm borr.
Har placerat dem för att försöka efterlikna effekten av en automatvapensalva som reser sig av rekylen.

I kommande Death Guard Rhino så har jag experimenterat med större kulhål.

Skriv svar