bestämde jag mig att göra något helt annat. Det stod länge mellan Chaos och Deathwing och jag hade lite svårt att bestämma mig. Men efter att ha sett
ett par olika Deathwing armeer med olika teaman så bestämde jag mig för att göra en Deathwing arme fast använda Chaos modeller istället. Där av Dreadwing.
Nu är modellerna införskaffade. Delvis limmade och snart börjar det målas. Jag har alltid gillat Wordbearers så val av färg tema var inte så svårt.
Målade den här som test modell och blev nöjd. Just den här bilden blev något gråare än vad den är.

Jag brukar ofta göra mängder av mindre konverteringar på mina modeller. I IG armen är det väldigt effektlöst då ingen utom de mest inbitna nördar faktiskt
ser konverteringarna. Så nu när det bara är ett trettio-tal modeller så kanske det sticker ut mer. Sen tänkte jag en gång till när jag tittat på chaos
terminator modellerna. Att istället för att konvertera alla modeller så gör jag några modeller som sticker ut ordentligt och låter huvuddelen vara ganska
standard. Så nu gällde det bara att lista ut vilka modeller som ska bli speciella. Inte helt oväntat blev det Belial, en Dreadnought och två st cyclon terminators.
Belial är en ganska tråkig modell i sig men lämnar mycket frihet. Jag vill att han ska sticka ut och vara lite större än övriga. så jag började med att klippa
upp en Obliterator och ladda upp med terminator bitz. Dreaden kommer greenstuffas, plasticardas och toppas med ett par Chaos Dread armar från FW.
När jag började med chaos cyclons tänkte jag på Obliterators.
WIP Belial, saknar sköld och hammare.


WIP Dreadnough, FW armar beställda.


WIP Cyclon baserad på en Obliterator. Eventuellt bygga om missile launcher armen och basera den på en havoc launcher.

Nu väntar jag på att de sista delarna ska komma på posten. Sen är det bara att sätta igång på allvar.