A Knightly Fellowship

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Väktaren
Inlägg: 545
Blev medlem: 15 apr 2010, 20:35

A Knightly Fellowship

Inlägg av Väktaren »

Ja då drar vi igång med ett nytt projekt!
Humöret är i topp och fantasin flödar.
Vi börjar med en liten bild på vad som målas just nu, hur den ser ut när den är klar får vi se men är rätt nöjd med färg valet till kommande armén.

Bild

Bild

Ljuset blev lite tokigt men det ger iaf en glimt i hur man tänkt, mycket arbete återstår men det är en tacksam modell att jobba med.
Är förbaskat nöjd med klingan.


Här är listan som kommer att göras


275- Draigo
60- Paladin m. master-crafted Daemon Hammer
665- 9 Paladins: 2 Psycannons, 6 Halberds, 1 master-crafted halberd, 1 master-crafted Daemon Hammer, Apotechary, Banner, Psybolt Amunition
295- Dread Knight: Teleporter, Greatsword, Gatling Psilencer
270- Dread Knight: Teleporter, Heavy Incinirator, Gatling Psilencer
215- Dread Knight: Daemon Hammer, Teleporter

= 1750pts
Senast redigerad av 1 Väktaren, redigerad totalt 8 gånger.

Användarvisningsbild
lurräven
Inlägg: 1013
Blev medlem: 22 mar 2010, 19:50
Ort: Linköping

Re: A Knightly Fellowship

Inlägg av lurräven »

Svärdet ser riktigt fräckt ut (både målningen och mecha-greppet). Gjutskarvar på fötterna drar ner :/

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: A Knightly Fellowship

Inlägg av Röde »

Fräsigt. Blir det något Knights Templar-tema? Skulle kunna bli en fräsig HQ figur med I am Jerusalem tema.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Gustav
Inlägg: 514
Blev medlem: 17 nov 2010, 13:51
Ort: Lund

Re: A Knightly Fellowship

Inlägg av Gustav »

Riktigt fin. Bra färgval och svärdet är extra bra.
Babysele och avsaknad av huvud drar ner.

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: A Knightly Fellowship

Inlägg av Blom »

Ser ut som ett mer väl arbetat version av dina vargar. Me like!

Svärdet blev hur bra som helst! Gillar att du använde en hand heller.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Väktaren
Inlägg: 545
Blev medlem: 15 apr 2010, 20:35

Re: A Knightly Fellowship

Inlägg av Väktaren »

@lurräven: jo det var bara så kul att sätta ihop en ny modell så man glömde bort skarvarna på fötterna :lol:

@Röde. Jo jag har en tanke om att iaf försöka få in templar kors ellel åtminstone jerusalem korset på nått sätt. Även funderat på att byta huvud på Draigo till ett sanguinary guard death mask huvud (fast utan gloria och annat bös) och se om man inte kan gör en huva så han ser ut lite som kungen från Kingdom of Heaven. Men om det lyckas får vi se, annars så får vi måla honom i lite annorlunda heraldik.

@blom: tack, det ska förhoppningsvis bli bra allt samman

@gustav: vet inte om det är så snyggt utan babysele, får se om de andra två modellerna kommer ha det. Det beror främst på hur man lyckas konvertera dem.

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: A Knightly Fellowship

Inlägg av Blom »

Väktaren skrev: @blom: tack, det ska förhoppningsvis bli bra allt samman
Inte bästa kortet kanske men håll till godo:

Bild
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

xedric
Inlägg: 214
Blev medlem: 03 jul 2009, 19:28

Re: A Knightly Fellowship

Inlägg av xedric »

Det här projektet kommer jag följa! Jag är väldigt sugen på att göra en sådan lista med få men snygga modeller. De nya GK är så snygga.

Jag gillar ditt färgtema och execution. Svärdet är snyggt ja och jag gillar din metall. Posta gärna dina recept när du orkar.

edit: Vore intressant att se en dreadknight utan sele... Tror inte jag sett det ngnstans (har ngn?)

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

Re: A Knightly Fellowship

Inlägg av Silvertejp »

xedric skrev: edit: Vore intressant att se en dreadknight utan sele... Tror inte jag sett det ngnstans (har ngn?)
Såg en på Dakka Dakka för ett tag sen.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: A Knightly Fellowship

Inlägg av DHettNeck »

Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar