Zone Mortalis "A Tale..."

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde

Zone Mortalis "A Tale..."

Inlägg av Röde »

För några veckor sedan var vi några spelare som beslutade oss för att starta en "Tale of Gamers". Vi är inte helt klara över hur vi ska avsluta den men det lutar åt en helg, eller flera, med mycket spel samt god mat och dryck. För att starta upp den här tråden så vill jag börja med att presentera det slutgiltiga resultatet av mina Grey Knights som ni kunnat följa i "Rödes Zone Mortalis". En tråd som härmed kan anses avslutad. Jag kommer att posta regelbundet i den här tråden istället.

Deltar i "Talen" gör än så länge:

Röde- Necrons
Bulgrim- Necrons
Mattias Moraeus- Tyranids
Blue_Ork- Space Marines
Blom- Dark Angels, Daemons
Arioch- Black Legion
Väktaren- Grey Knights

Forge Worlds regler för zonen hittar du här:

http://www.forgeworld.co.uk/Downloads/P ... rtalis.pdf

Vi kommer alla att bygga Combatant arméer på 625pts.

Rödes Grey Knights:

De första två bilderna föreställer samma Dreadnought.

Bild

Bild

Här är den andra Dreaden i färdigskick. Tanken med "glavarna" är att de ska se ut lite som förvuxna Grey Knights.

Bild

I zonen är Incinerator ett givet val. Riddare nr.1 således.

Bild

Riddare nr.2.

Bild

Riddare nr.3.

Bild

Riddare nr.4.

Bild

Och så när det kommer till Riddare nr.5 så är hammaren ett givet val. Låsta dörrar har AV13 så den kommer väl till pass tillsammans med Justicarens extra närstridsattack.

Bild

Och så HQ-valet. Ingen mindre än Inquisitor Valeria.

Bild

Tycker att jag lyckats skapligt med henne. Tanken är förstås att hon ska föra tankarna till Jungfrun från Orleans.

Bild

Gruppbild...

Bild

Och så hela gänget på en gång...

Bild

Nu när denna muntra skara är färdigmålad så står Necrons näst på tur. Det kommer att vara min primära "Tale"-armé.

Tack för nu...
Senast redigerad av 6 Röde, redigerad totalt 14 gång.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Styranimon

Re: Zone Mortalis "A Tale..."

Inlägg av Styranimon »

Awesome! :D
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

Allt ser snyggt och bra ut förutom Valeria som i min mening ser mer ut som en "sexy boi" från Emperors children mer än en kvinnlig Inquisitor

Nu vet jag inte va du spelar "henne" som men hon har väl inte PA i reglerna om jag mins rätt .
skulle hellre se dig konvertera henne från någon av Battle sisters modellerna eller någon från Priveter press gubbarna
men bara min tanke..

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Claimh_Solais skrev:Allt ser snyggt och bra ut förutom Valeria som i min mening ser mer ut som en "sexy boi" från Emperors children mer än en kvinnlig Inquisitor

Nu vet jag inte va du spelar "henne" som men hon har väl inte PA i reglerna om jag mins rätt .
Du minns fel. Hon har Power Armour. Jag vill inte ha någon kurvig "raff-set/Power armour" Inquisitor. Som jag nämnde innan så är Jungfrun från Orleans tanken bakom hela listbygget.

Här är förebilden till min Valeria:

Bild

Rätt "pojkaktig" således...

Bulgrim

Inlägg av Bulgrim »

Mycket väl utfört, som vanligt. Ser helt enkelt förjävligt bra ut! (Saknar bara lite vitt på en dread...)
...
Fnular med mindshackle scarabs till mitt HQ, bilder i morrn.

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

mäktig inquisitor! ska bli kul att följa.
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Anton

Inlägg av Anton »

Mycket snyggt! Gillar absolut stilen på inkvisitorn också.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Helt klart godkänd inkvisitor.
Egentligen är hon (och min egen Torquemada) lite för stora för icke-marines, men jag tycker det funkar fint ändå.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Ser bra ut. Fast även om jag gillar det enkla med Inquisitorn och Jeanne d'Arc-vinklingen så tycker jag nog att hon behöver något som skiljer ut henne från övriga Grey knights. Nu ser det ut lite som en sergeant utan vapen. Hon har samma franska lilja som alla andra i squaden och en Grey knight-symbol på shoulder paden. Det behöver inte vara massa utsmyckningar, för det skulle gå emot idén, men kanske något som avviker färgmässigt? Ellrr i vart fall en personlig vapensköld.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Idag kom budet med goda nyheter...

Mina Necrons har anlänt och byggandet av nästa styrka till zonen kan ta sin början:

Lord med Void Blade helt enkelt...

Bild

Annan vinkel. Då armén kommer innehålla Death Marks och en Cryptek så tänkte jag tema "karaktärerna" med samma ansikten, dvs bara ett öga. Jag tycker själv att det är den snyggaste Necronskallen för närvarande.

Bild

Tredje vinkel...

Bild

På bordet står också lite baser som ska dekoreras. Lordens bas ska nog prydas med en marine "beak-hjälm".

Skriv svar