Hive Fleet Dungeness
Postat: 01 jan 2013, 23:39
Halloj alla nördar.
Jag älskar själv att läsa folks små bloggar och projekt, och tycker att det är jättekul med bilder, så jag tänkte att jag kunde bidra med lite själv, och hoppas att åtminstone någon tycker det kan vara intressant.
Kort introduktion:
Jag är ganska ny i hobbyn men provade lite på gymnasiet, och hade lite marines och dark eldar från den tiden. Men när jag väl började om på nytt tyckte jag fastnade för utseendet på tyranider, och även att det verkade roligt att spela med varelser av att ganska olika storlekar. När jag var och tittade på GothCon 2011 beslöt jag mig för att jag banne mej skulle bygga en ny armé med just tyranider att spela på GothCon 2012.
Det har väl inte blivit sådär mycket konverteringar, annat än när man var tvungen för att modellen saknats, och modellerings- och målningsfärdigheterna har väl blivit bättre med tiden. Däremot lägger jag ganska mycket tid på att magnetisera så mycket som möjligt, så det blir ganska mycket jobb i modelleringssteget ändå.
Faktum är att jag nu fått ihop en ganska duglig armé, men till varje ny turnering är det ju lite nya förutsättningar, och det är roligt att testa lite nya grejor, så det blir ofta lite nytt att göra hela tiden.
Färgschemat ser ut enligt ovan och är inspirerat från djurvärlden, närmare bestämt en krabba som heter "Dungeness Crab". (Googla på det så får man upp en del bilder). Jag läste någon på nätet som tyckte nidsen påminde mer om kräftdjur än just insekter, vilket jag kan hålla med om, så jag började surfa runt på intressanta krabbor, humrar och liknande)
Hursomhelst jag tänkte väl lägga upp lite bilder här löpande. Nu har jag satt upp en liten hörna för att fota grejorna, med hjälp av mitt spelbord, så nu kanske det skall gå hyggligt lätt att lägga upp lite bilder efter att man har pysslat lite.
Planen härnäst blir att försöka ta en bild på hela armén, samt att lägga upp lite bilder från pågående projekt.
Hoppas att det kan glädja någon.
Jag älskar själv att läsa folks små bloggar och projekt, och tycker att det är jättekul med bilder, så jag tänkte att jag kunde bidra med lite själv, och hoppas att åtminstone någon tycker det kan vara intressant.
Kort introduktion:
Jag är ganska ny i hobbyn men provade lite på gymnasiet, och hade lite marines och dark eldar från den tiden. Men när jag väl började om på nytt tyckte jag fastnade för utseendet på tyranider, och även att det verkade roligt att spela med varelser av att ganska olika storlekar. När jag var och tittade på GothCon 2011 beslöt jag mig för att jag banne mej skulle bygga en ny armé med just tyranider att spela på GothCon 2012.
Det har väl inte blivit sådär mycket konverteringar, annat än när man var tvungen för att modellen saknats, och modellerings- och målningsfärdigheterna har väl blivit bättre med tiden. Däremot lägger jag ganska mycket tid på att magnetisera så mycket som möjligt, så det blir ganska mycket jobb i modelleringssteget ändå.
Faktum är att jag nu fått ihop en ganska duglig armé, men till varje ny turnering är det ju lite nya förutsättningar, och det är roligt att testa lite nya grejor, så det blir ofta lite nytt att göra hela tiden.
Färgschemat ser ut enligt ovan och är inspirerat från djurvärlden, närmare bestämt en krabba som heter "Dungeness Crab". (Googla på det så får man upp en del bilder). Jag läste någon på nätet som tyckte nidsen påminde mer om kräftdjur än just insekter, vilket jag kan hålla med om, så jag började surfa runt på intressanta krabbor, humrar och liknande)
Hursomhelst jag tänkte väl lägga upp lite bilder här löpande. Nu har jag satt upp en liten hörna för att fota grejorna, med hjälp av mitt spelbord, så nu kanske det skall gå hyggligt lätt att lägga upp lite bilder efter att man har pysslat lite.
Planen härnäst blir att försöka ta en bild på hela armén, samt att lägga upp lite bilder från pågående projekt.
Hoppas att det kan glädja någon.