Sida 1 av 3

Johan målar space wolves, efter 4 års paus från hobbyn;)

Postat: 02 mar 2013, 16:44
av Johha
Tjena!
Johan heter jag. Brukade spela rätt mycket för några år sedan, då hade jag en IG och en space wolves arme som båda såldes när jag började plugga i linköping. Men nu är jag snart klar med studierna och det har visat sig att det är bra med en hobby, så jag tänkte börja måla space wolves igen.

eftersom det var ett bra tag sen jag målade så tänkte jag att det kunde va nice att posta lite bilder på det jag målar här, så jag kan få lite feedback.

här är tre WIP bilder på en Grey Hunter
Grey Hunter1.jpg
Grey Hunter1.jpg (35.95 KiB) Visad 2952 gånger
Grey Hunter2.jpg
Grey Hunter2.jpg (23.69 KiB) Visad 2952 gånger
Grey Hunter3.jpg
Grey Hunter3.jpg (23.88 KiB) Visad 2952 gånger

Johan målar space wolves, efter 4 års paus från hobbyn;)

Postat: 02 mar 2013, 16:45
av LillePer
Vilka färger har du använt för det gråa?

Re: Johan målar space wolves, efter 4 års paus från hobbyn;)

Postat: 02 mar 2013, 16:47
av Röde
Ser helt ok ut tycker jag, men.... Beskär eller krymp formatet på bilderna.

Edit. Ninjad av trådskaparen själv...

Re: Johan målar space wolves, efter 4 års paus från hobbyn;)

Postat: 02 mar 2013, 17:09
av Johha
@LillePer: jag har använt, Vallejo Blue Grey Pale, Vallejo Pale Greyblue samt Citadel Eshin Grey

Re: Johan målar space wolves, efter 4 års paus från hobbyn;)

Postat: 18 mar 2013, 21:01
av Johha
Det går långsamt framåt. Men jag har ingen brådska, försöker lära mig att måla shades och highlights med många många lager glazes. det går hyffsat ändå tycker jag.

visar en WIP på en till Grey hunter. det enda som är färdigt är rustningen, "guld" detaljerna och hudfärgen.
Grey Hunter WIP.jpg
Grey Hunter WIP.jpg (35.08 KiB) Visad 2803 gånger
när 10st såna här är klara så blir det 10st fenrisian wolves. tänkte tema armen lite löst kring Harald Deathwolf's kompani. Kommer i alla fall använda den company markingen, mest för att den är snygg jag har inga egentliga fluff tankar än.

men är det nån som har nån ide på hur en vettig 1000 poängs lista kan se ut?

Re: Johan målar space wolves, efter 4 års paus från hobbyn;)

Postat: 18 mar 2013, 21:09
av adde_z
Ser snyggt ut, men bilderna är lite mörka och små..... NMM Guldet ser riktigt trevligt ut. Ser fram emot fler uppdateringar

Re: Johan målar space wolves, efter 4 års paus från hobbyn;)

Postat: 19 mar 2013, 16:34
av Johha
tackar. nmm guldet är jag ganska nöjd med själv, dock förstärker ljussättningen när jag tog bilden vissa skuggor, speciellt på aquila märket på bröstet.
kommer nog experimentera mer med kontrasterna på kommande modeller.

Re: Johan målar space wolves, efter 4 års paus från hobbyn;)

Postat: 23 mar 2013, 00:44
av Neth_Oni
ser riktigt bra ut, kul att se en återvändande till hobbyn med sådan målartalang!

Re: Johan målar space wolves, efter 4 års paus från hobbyn;)

Postat: 05 nov 2013, 19:34
av Johha
Efter några månaders målnings uppehåll pga. stora student projekt och jobb så har jag tagit upp målningen igen, mer målarsugen än någonsin!

har hittills målat 3 fenrisian wolves, det enda som är kvar är basningen.
jag blev riktigt nöjd, gick snabbt och med få färger.

Bild

Re: Johan målar space wolves, efter 4 års paus från hobbyn;)

Postat: 05 nov 2013, 20:12
av Kaptenen
Fina vovvar! :wub:
Speciellt gillar jag hur pälsen går i skiftande färger, tonat nästan hela vägen från svart till vitt genom det bruna, men på ett sätt som ser naturligt ut. Vackert!