Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Dragonknights anordnar turneringar i Helsingborg

Moderator: whistler

Användarvisningsbild
Styranimon
Inlägg: 745
Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av Styranimon »

Tjena, har en till WYSIWYG-fråga:

Jag har marines, rättare sagt Ultramarines, blåa med vita U:n på.
Men på Warpstorm hade jag tänkt köra Blood Angels, är det då okej att köra med denna armé? :)
Den ska målas om, och vissa gubbar kommer att vara i det aktuella schemat, och det mesta andra i Ultramarines-schemat.
Jag tänkte mest eftersom det ändå är målningsfritt...
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av Zurken »

Jag tycker ju att färg aldrig ska spela roll så länge man ha rätt eller liknande modeller (skulle själv acceptera Chaos marines som vanliga marines, så länge vapen är rätt, men sånt är ju upp till varje arrangör), själv målar jag mina modeller i eget schema för att slippa sådana problem.

Annars vet jag nu att jag har minst 2 platser kvar om någon vill samåka från gbg eller hoppa på längs vägen. Ta chansen ;)!
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
whistler
Inlägg: 300
Blev medlem: 11 dec 2010, 20:36
Ort: Ängelholm

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av whistler »

Satt och funderade lite på era förfrågningar och jag formulerar det så här istället.

Jag vill att arméerna skall vara wysiwyg gällande utrustning så mycket som möjligt.

Att köra en armé som en annan är okay, men stöds inte av turneringen. Vad jag menar med det är helt enkelt att alla figurer som inte är helt wysiwyg eller rätt armé måste motståndaren godkänna. En Chaos armé som körs som sm kan alltså ge en walkover till motståndaren ifall han är en riktigt grinig djävel, eller en figur som inte är wysiwyg kan nekas av motståndaren. Som tillägg tillåts max tre figurer som avviker från wysiwyg på något sätt gällande utrustning .

Det skall också samtidigt vara marginell skillnad mellan armén ni spelar och armén figurerna eg är. Ovan exempel med Chaos som SM är okay så länge wysiwyg regeln ovan följs och motståndaren godkänner det, men kommer någon och försöker köra marines som tyranids t. ex, så är det diskning direkt.

Det är upp till spelarna att hålla redan på ovan. Men grova överträdelser lär märkas och kommer inte förbises.

Tanken är att Warpstorm turneringarna skall vara lite flexibla och annorlunda, men det får inte innverka på flödet i spelet. Så kör, men det är på egen risk.
Jag hoppas att det är tillräckligt klart vad jag menar, annars får ni fråga.


BTW så är deltagarlistan uppdaterad och vi är nu uppe i 18 deltagare.
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!

BLOODLETTERS
Inlägg: 238
Blev medlem: 11 maj 2011, 22:45
Ort: Lund

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av BLOODLETTERS »

Mycket bra sammanfattning av WYSIWYG "problemet", saker kan ju byggas för att se speciella ut trots att deras utseende mer påminner om ett annat codex/armé men
att marines skulle vara nids är ju ett exempel på big fail.

Spelare ska uppmuntras att bygga fräcka saker. Sen att beroende på senaste codex gå från blå till röd och sen silvergrå med samma gubbar är trams men att bygga nåt unikt
som kanske till och med kan räknas som flera olika saker är fräckt.

Vill även minnas att en viss "star wars" armé gick och vann Warpstorm 3 och där har vi ett bra exempel på en bra armé och dålig spelare, eller jag menar... :wub:

Blir väl ändå Chaos för min del, då jag är väldigt mycket döda-döda och elakt kaos på spelbordet. KORV MED BLOD FÖR KORN GUDEN!!! :twisted: :twisted: :twisted:
BLOODLETTERS
Vissa fluffiga saker är hårdare än andra fluffiga saker https://www.youtube.com/watch?v=82utG7Q3G_k
WIP Kabal of the Shadows (DE) Templars of the Emperor (SM,DA,BA) Da Jolly Ork Big Bad Band (ORKS) Carnival of Crazy Clown People (CSM & CD)

Användarvisningsbild
Styranimon
Inlägg: 745
Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av Styranimon »

OK, tack för svaret :)
Kör nog vanliga marines ändå.
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Användarvisningsbild
whistler
Inlägg: 300
Blev medlem: 11 dec 2010, 20:36
Ort: Ängelholm

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av whistler »

19 deltagare.

Vill lägga in en påminnelse om att det bara är till och med söndag som armélistorna skall lämnas in. Glöm heller inte att meddela mig ifall någon skall sova över

Mvh Daniel
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!

Henke
Inlägg: 601
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:41
Ort: Malmö

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av Henke »

Hej, finns det något schema spikat? Vore toppen att få reda på lite tider.

Användarvisningsbild
whistler
Inlägg: 300
Blev medlem: 11 dec 2010, 20:36
Ort: Ängelholm

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av whistler »

Henke skrev:Hej, finns det något schema spikat? Vore toppen att få reda på lite tider.

Självklart. Har missat det helt. Det är nu upplagt på hemsidan. Har även uppdaterat regelsidan, länken till busstidtabellen och antalet deltagare.
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!

Användarvisningsbild
whistler
Inlägg: 300
Blev medlem: 11 dec 2010, 20:36
Ort: Ängelholm

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av whistler »

Vill än en gång lägga in en påminnelse om att imorgon är deadline för armélistan om ni vill undvika poängavdrag. Mejl har gått ut till berörda personer.

Vill även påminna er som vill sova över att kontakt mig så snart som möjligt. Deadline för detta är tisdag. Efter detta har jag ingen möjlighet att ta in fler då det är brandkåren i Helsingborg som satt gränsen.

Mvh Daniel
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!

BLOODLETTERS
Inlägg: 238
Blev medlem: 11 maj 2011, 22:45
Ort: Lund

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av BLOODLETTERS »

Armélista är nu inskickad!

CHAOS!!! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
BLOODLETTERS
Vissa fluffiga saker är hårdare än andra fluffiga saker https://www.youtube.com/watch?v=82utG7Q3G_k
WIP Kabal of the Shadows (DE) Templars of the Emperor (SM,DA,BA) Da Jolly Ork Big Bad Band (ORKS) Carnival of Crazy Clown People (CSM & CD)

Skriv svar