Warpstorm 6 - 5-6 Maj

Dragonknights anordnar turneringar i Helsingborg

Moderator: whistler

Användarvisningsbild
LillePer

Re: Warpstorm 6 - 5-6 Maj

Inlägg av LillePer »

Glöm inte att GK dreads med psybolt och tankhunter är rätt hett...

xzay

Inlägg av xzay »

lägger in en fråga som johanesson har svarat på IRL men jag vill bara få lite koll från annat håll också

skystorm formationen.

3 transpoter med 3 enheter. om jag inte fyller upp transporterna kan jag då stoppa in IC i dessa eftersom de får lova att hänga med enheter i normala fall?

kommer dessa då att få fördel av formations bonusen då?
//Alex Ljung

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

LillePer skrev:Glöm inte att GK dreads med psybolt och tankhunter är rätt hett...
Inte mot dina footdar ;)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Nä men jag ska tyvärr inte spela :(

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

LillePer skrev:Nä men jag ska tyvärr inte spela :(
:o ?!?!

Hur skall detta gå? Kan jag bli bästa Pär genom att bara ställa upp - Najs.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Johannesson

Inlägg av Johannesson »

För Mechanised Assault och Skystorm förstår jag det som att IC (som inte hör till formationerna) kan joina enheterna i formationerna innan deployment (om det finns plats i fordonen). Detta påverkar inte formationen på något ytterligare sätt.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Låter nog lite som en domedagsprofet nu men...

Mechanized assault, finns det ngn som har opentopped transporter eller assault vehicles som inte kommer ta denna? First-turn assault känns sjukt bra, och med upp till 3 enheter. Visst de har inte så mkt support från resten av armen, men kan man assaulta med 3 enheter runda ett känns det helt ok.

Tror denna förmåga kommer göra en del matcher ganska trista för den som får ta emot chargen. Det enda som finns att göra är att reserva allt, vilket inte e så kul i en del missions...
Att få ihop 3båtar med elakheter som DE e inte svårt, orker med 2 battlewagons? en proppad LR? det finns mkt...

Som sagt, denna förmåga kommer nog överrepresenteras och den kommer göra en hel del matcher riktigt tråkiga. Nämnde tidigare att det inte kommer vara så kul med IG eller tau. Eller ngn annan som inte vill ha en combichager av 20-40 gubbar runda ett när de stått stilla.

Kanske kan vara en ide att inte tillåta denna förmåga eller begränsa den.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Andy Grey

Inlägg av Andy Grey »

Olof är bara ledsen för han ville testa Ig :)
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Kommer det verkligen att chargas runda ett med BW eller LR?

Brädet är 24" och BW eller LR har ju 12"+2"+1"+6" = 21" chargerange (21,5 med 40 bas 22,5 med RPJ)

Detta ger iofs en rätt smal deployment 47-2x21,5 = 4" (alt 2" mot orker) men ändå ;). Annars kan man ju chans. Sätt allt på ena sidan och offra en enhet i fronten. Om motståndaren missar flankslaget (1/3) chans så står är det inte värt något kommer han rätt så tar han en enhet..

egge

Inlägg av egge »

Äh! Strunt samma! Det är bara att köra på! Jag har mina 8 shrikes som nu då givetvis kommer dominera än mer när motståndaren gör sina dumma first turn charges.

Men jag måste erkänna att jag inte hittar något bra sätt att spela med spearhead formationer för nids. Tror det får bli stealers med S7 krak grenades...
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Skriv svar