Legion skrev:Mest med den armen jag hade tänkt köra så är den nästan den ända vettiga spearheaden.
Om de är nightfight första rundan och de e nightfight under den shooten från spearhead så blir den ganska menningslös.
Ville mest höra mig för innan jag väljer så jag inte tar en helt menningslös spearhead
Om den är den enda vettiga så spelar det ju lite roll om den blir meningslös eftersom de andra redan verkar vara det. Så spelar då valet roll?
Jag var bara tvungen
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
I just det uppdraget på Warpstorm kommer Night Fight även att påverka Destroyer Spearhead skytte. Night Fight är ju där just för att skydda måltavlorna lite i början.
Kom dock ihåg att om du har barrage på dina vapen kan du skjuta ändå.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
Magnus skrev:Kommer ni att spela enligt reglerna dvs med "snabba karaktärer"?
Det är inte enligt reglerna.
Jopp det är det.
Är lite osäker på vad ni pratar om så det enda jag kan säga är att har personalen bakom svenska40k faq'n officiellt sagt att det är tillåtet så är det det
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!
whistler skrev:
Är lite osäker på vad ni pratar om så det enda jag kan säga är att har personalen bakom svenska40k faq'n officiellt sagt att det är tillåtet så är det det
SWEFAQ är oense på den fråga och har lämnat det till respektive arrangör att bestämma.
Kortfattat: En space marine captain står tillsammans med en enhet vanliga marines. I marine-spelarens movement phase, får kaptenen köra snabbt iväg eller får han bara röra sig 6"?
Grunden på besluten finns i tråden Hylander presenterade men kortfattat är argumenten:
Får inte köra iväg snabbt:
Enheten och karaktären flyttas samtidigt och därför måste enheten flytta enligt den långsammaste.
Får köra iväg snabbt:
Karaktären och enheten behöver inte röra sig enligt den långsammaste så länge de inte håller ihop. Enheten räknas som stillastående om karaktären rör sig ut ur enheten.
ETC och Inat-FAQ:en spelar att karaktärer får röra sig snabbt.
Jag försökte hålla mig neutral vid summeringen men är starkt för att mina tyranid prime som lämnar mina shrikes inte skall tvinga mina shrikes till att bara gå 6" och inte att flyga.
Det viktigaste är dock att ni gör en dömning. Jag spelar med glatt humör (nåja, gnäll under matchen börjar bli mitt livstema) oavsett hur ni tolkar det men jag ser gärna att ni gör bedömningen snarast, innan listinskick då jag har en teori att 8 shrikes nästan är värda att ha om jag har 40 stealers framför med FNP istället för bara 20...