men alla vet ju att cola burkar på ett spelbord är ju carnifexer......whistler skrev:Det ni måste ha med är spionen, representerad av en infanterist. "målen" (kanonerna) rekommenderar jag er att ha med då det enda vi har som ni kan låna är Cola burkar och det är inte någon fördel för er.
Missionmarkers finns att låna men de är inte estetiskt tilltalande så vill ni ha något snyggare så får ni ta med egna. Det samma gäller för powernodes
Warpstorm 4 - 3-4 September
Moderator: whistler
Re: Warpstorm 4 - 3-4 September
//Alex Ljung
-
Johannesson
Sant, låter som en bra idé att spionen hindrar scout.refabricated skrev:Stämmer väl inte helt när det handlar om en IC som sitter i en transport med scout?
Funderar också på att chaos daemons spionen kanske behöver en liten specialregel då de deployar så annorlunda. Exempelvis att ett troop choice i första vågen kan använda spionen som center för sin deep strike och då inte scattra utan istället deploya runt spionen som då är joinad till enheten. Alternativt att spionen inte kan orsaka mishaps vid deras deep strikes, utan istället flyttar sig så lite som krävs för att enheten ska få plats.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
Hinner inte ändra i dokumentet ikväll men dessaändringar kommer göras.
Spionen får inte bli flyttad på något vis innan movementphase tur 1
Deamons får använda spionen som ikon till att deploya En troop unit i deploymentphasen eller i tur 1
Spionen får inte bli flyttad på något vis innan movementphase tur 1
Deamons får använda spionen som ikon till att deploya En troop unit i deploymentphasen eller i tur 1
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!
-
Johannesson
refabricated skrev:Ang. de 2 målen, jag har tagit 2 korkar till flaskor och satt dit blandade bitar från kretskort + färg. blir typ 3cm höga. Duger det?
http://www.games-workshop.com/gws/catal ... prod20006aMutt skrev:Basen är ca 45x40 mm vid marken och 35x40 mm vid toppen och ca 25 mm hög. Sedan kommer autocannonerna och total höjd är ca 65 mm när kanonerna riktas rakt fram.
Sådana autokanoner är lagom storlek. Tar man med något betydligt mindre mål riskerar man helt enkelt att få en vit mugg
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
Det är helt enkelt upp till motståndaren att godkänna dem ifall storleken inte stämmer överrens.
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!
-
the godfather
tyvärr får jag avanmäla mig. (tobias olsson)
trasig bil.
ingen annan från västkusten alls vill med.
sj motarbetar mig och har tidigaste ankomst 0930, alternativt sovkupe med ankomst i tid men en resekostnad på över 1000kr lockar tyvärr inte.
trasig bil.
ingen annan från västkusten alls vill med.
sj motarbetar mig och har tidigaste ankomst 0930, alternativt sovkupe med ankomst i tid men en resekostnad på över 1000kr lockar tyvärr inte.
(Då tycker jag gudfader-meistern ska hänga med till Norrland...)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
-
the godfather
the godfather skrev: sovkupe med ankomst i tid men en resekostnad på över 1000kr lockar tyvärr inte.
nääee, lixomn.Serpent skrev:(Då tycker jag gudfader-meistern ska hänga med till Norrland...)
Jag lovar att inte ha sönder din Aj-fön-laddare denna gången om du kommer ändå!
- guildmaster
- Kontakt:
Jag lyckades inte logga in för att skicka in min lista ikväll (jag kan ha glömt mitt lösen). Jag har skickat den till whisslaren@hotmail.com hopas det är OK!
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!