Föreningsranking

Allting som rör rankingen
egge

Re: Föreningsranking

Inlägg av egge »

Jocke Rapp skrev: Utöver detta tänker jag även göra egges "medelranking" men den kommer inte att bli den primära föreningsrankingen.
:L
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Jocke Rapp skrev:
HeadWar skrev:Vore bra om man i föreningsrankingen kunde klicka på namnen på medlemmarna.
Fixat.
*juckar mjukt mot Jockes ben*

Delirium

Inlägg av Delirium »

Mycket bra jobbat!
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

egge skrev:
Jocke Rapp skrev: Utöver detta tänker jag även göra egges "medelranking" men den kommer inte att bli den primära föreningsrankingen.
:L
Nu finns egges ranking uppe. Man hittar den genom en länk längst ner från föreningsrankingen eller genom att klicka här: http://www.svenska40k.se/clubrankmedel.php

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Stabilt!

egge

Inlägg av egge »

Tycker det blir jättebra! Tror det finns många i vår förening som kan bli mer sugna på turneringar då det är lätt att förbättra sin ranking när man bara spelat en turnering.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

egge skrev:Tycker det blir jättebra! Tror det finns många i vår förening som kan bli mer sugna på turneringar då det är lätt att förbättra sin ranking när man bara spelat en turnering.

Vänta lite nu, har inte hängt med i discussionen men spelar folk verkligen tuneringar för att förbättra sin eller sin förenings ranking? :shock:

egge

Inlägg av egge »

Det händer att det tippar balansen.

"Äh! Jag vet inte."
"Men du hade ju kul förra gången och vi du förbättrar föreningens ranking."

Men jag tror inte någon precis gråter om dem missar det men det blir en rätt kul grej.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Jag känner mej mer peppad att åka när man för rankingpoäng iaf :D Det gör nog många andra också.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

egge skrev:"Men du hade ju kul förra gången och vi du förbättrar föreningens ranking."
Egge, jag måste nog säga att jag nu äntligen fattat det positiva med Eggerankingen (förutom att vi fått ännu en Egge-pryl i vår lilla värld ... ;) ) . Jag argumenterade ju förut ganska mycket mot en medelranking med motivering att sämre spelare sänker en förenings ranking genom att delta i turneringar. Jag inser nu när jag ser det framför mig att efter den första turneringen kan framtida deltagande bara vara positivt för föreningens ranking (skadan är så att säga redan gjord ... ). Så, i den tidigare ganska intensiva debatten hade nog bägge sidor delvis rätt i sak, precis så som det brukar vara när alla är envisa som fan!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Skriv svar