Rankingen uppdaterad

Allting som rör rankingen
Användarvisningsbild
Snot

Re: Rankingen uppdaterad

Inlägg av Snot »

speedfreek skrev:Går det att i efterhand mata in andra spelade turneringar i ert system?

Dvs, går det även att använda som rapporteringssystem till rankingen även för redan spelade turneringar.

"Ja"

Det är absolut möjligt, men pga systemets uppbyggnad lite bökigt. Det som behövs är datum och tid och poäng när varje specifik match spelades, så sköter systemet resten, har man inte sparat det utan bara totala resultat så går det inte alls (och kommer aldrig gå)
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
jastor

Inlägg av jastor »

Snot skrev:Det som behövs är datum och tid och poäng när varje specifik match spelades, så sköter systemet resten, har man inte sparat det utan bara totala resultat så går det inte alls (och kommer aldrig gå)
Vilket jag redan nämnt. Menmen.

Hur viktigt är det / hur snart vill ni ha att kunna rapportera in gamla turneringar? Just nu sitter jag och kodar febrilt för att få klart ett fungerande demo av nästa projekt så snot kan visa på tourfinalen i norrköping i början av december. Så helst inte innan dess.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Kom igen. Jag vill ha mins BSK-poäng :D
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

inte för att det gick bra på bsk men ja, vart är poängen? Den står som rapporterad (eller rättare sagt, står inte längre i orapporterade) men det verkar vara allt. Var den orankad?

Jocke Rapp
Site Admin

Rankingen uppdaterad

Inlägg av Jocke Rapp »

Den står fortfarande under orapporterade, längst ner. Resultatet har inte skickats in av arrangören än.

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

jaha, av någon anledning ser jag ingen turnering alls på orapporterade

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Det var underligt. Om du fortfarande har problemet så får du gärna skicka en screenshot eller nåt till info@svenska40k.se och förklara. Ser du turneringar under de andra flikarna?

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Nu är rankingen uppdaterad med BSK. Har lite andra turneringar som ligger och väntar på att få bli inrapporterade, de kommer inom kort.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Jocke Rapp skrev:Nu är rankingen uppdaterad med BSK. Har lite andra turneringar som ligger och väntar på att få bli inrapporterade, de kommer inom kort.
Woot woot!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

jockelinde
Kontakt:

Inlägg av jockelinde »

Angående BSK så vill inhoppade Joakim Linde gärna ha rankingpoängen som getts till avhoppade Calle Eriksson (plats 32, Lag Benmannen och tre döskallar). Jag kan också lätt föreställa mig att fler inhoppare har hamnat i samma situation.

Skriv svar