LBK mallen v1.5 BETA2

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Pärssi

Sv: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av Pärssi »

Kimich skrev:Varför har systrarna inte V8 som alla andra? Miss?
1 V7 vehicles and monstrous creatures. And additional 1 if V11.
Systrarna ligger kvar på 7 då vi ändrade weak army till att räkna bort ditt första komp.

Pärssi

Sv: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av Pärssi »

jocke01 skrev:En fråga om Tyranid psychic powers gällande zoanthropes.
"1 V10 Psychic powers (do not count the first two Powers generated from an Zoanthrope Brood)"

betyder det att man bara räknar med powers efter dom första två i en brood eller struntar man helt i powers i en zoanthrope brood?

Jag antar att det bara gäller rulebook powers eller räknas codex powers också?
Vi har ändrat detta till att du inte ska räkna de två första zoanthropernas magi.

Användarvisningsbild
Flogger

LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av Flogger »

Pärssi skrev:
jocke01 skrev:En fråga om Tyranid psychic powers gällande zoanthropes.
"1 V10 Psychic powers (do not count the first two Powers generated from an Zoanthrope Brood)"

betyder det att man bara räknar med powers efter dom första två i en brood eller struntar man helt i powers i en zoanthrope brood?

Jag antar att det bara gäller rulebook powers eller räknas codex powers också?
Vi har ändrat detta till att du inte ska räkna de två första zoanthropernas magi.

Nu förvirrar ni mig.

Första är att man inte räknar 2 powers, med andra ord den första Zoanthropen.

Andra är att man inte räknar 4 powers, de första två Zoanthropernas powers.

Vilket menar ni?

Ni bör även lägga till "do not Count broodlords" då det vore roligt att se genestealers igen på turneringar. Broodlords bör verkligen inte kompa alls.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
kelaino

Re: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av kelaino »

Från tyraid-tråden:
Pärssi skrev:
kelaino skrev:...generated from Zoanthropes

beroende på vad ni menar/är ute efter.
Är det vi är ute efter, tack för påpekandet.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Kimich

Re: Sv: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av Kimich »

Pärssi skrev:
Kimich skrev:Varför har systrarna inte V8 som alla andra? Miss?
1 V7 vehicles and monstrous creatures. And additional 1 if V11.
Systrarna ligger kvar på 7 då vi ändrade weak army till att räkna bort ditt första komp.
Jag skulle vara väldigt intresserad av att se en pure syster lista som har en gnutta chans på komp 1 mot valfri annan komp 1 lista. Har ni ens test spelat sisters för att se ifall dom ens har något att sätta upp mot 40 bikes eller 5 FMC?

Jag spelade en sisters/Ig lista som skulle få komp 2 enligt denna lista på Ulricehamn, ok, den turneringen var okompad men i 3 av 5 matcher var det knappt lönt att ställa upp modellerna.

Den hårdaste sisterlistan kommer inte att kunna komma upp i hårdheten för vad som ni verka tycka att komp1 är hur mycket man ens skulle försöka.

Gw mördar systrarna med sina regler och ni hjälper dom bara med att få folk som gillar dom att inte kunna spela dom genom att sätta gränser för dom. Enda sättet att få dom att ha en möjlig chans är genom att alliera in någon annan arme vilket inte borde vara fallet på komp 0-1.

På komp 1 har du två valmöjligheter, lista utan celestin med allies+ aegis. Lista med celestin och allies utan aegis. Borde dom inte kunna få celestin allies och aegis på komp 1? Visst rent tekniskt sätt går det men då är det väldigt knapert med fordon, något systrarna behöver för att ha en lite möjlighet.

Varför ens kompa systrarna överhuvud taget? Ifall dom får ett nytt codex fine. Om man ser dom som allies så ok men som main?

Ursäkta ifall jag låter lite irriterad men är så trött på att folk tror att systrarna har något att komma med, åhh men Celestin är ju den mest brutna karaktären i hela 40k.... Exorcisten är ju såååå bra.... Sen då? Och hur bra är Celestin när det inte finns något som kan backa upp henne. Hon tar ca två enheter och kanske contestar ett objektiv, hon hade varit bruten bra ifall hon hade varit med i valfritt annat codex men i systrarna så är hon bara ett dåligt försök från gw sida att försöka balansera upp dom.

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Verkar som du egentligen är mer irriterad över att GW inte har gett systrarna ett ordentligt codex. Tyvärr kan inte LBK-mallen hjälpa dig att göra systrarna roligare på något sätt. Rhino-spam systrar är långt ifrån dåligt och Celestine är hysteriskt bra och en game-winner(dels för att hon contestar objektiv men också för att hon i princip denyar slay the warlord och i princip alltid tar linebreaker

Kimich

Inlägg av Kimich »

kombat skrev:Verkar som du egentligen är mer irriterad över att GW inte har gett systrarna ett ordentligt codex. Tyvärr kan inte LBK-mallen hjälpa dig att göra systrarna roligare på något sätt. Rhino-spam systrar är långt ifrån dåligt och Celestine är hysteriskt bra och en game-winner(dels för att hon contestar objektiv men också för att hon i princip denyar slay the warlord och i princip alltid tar linebreaker
I princip alltid???? Det är 50% chans! Det är inte i min bok princip alltid, plus ifall du inte går sist så kan du ju dra ner den procenten ytterligare.

Vad jag menar med förgående post var att om man kör en pure sisters så borde man inte kunna få komp 1 för dom är inte så bra. En enhet med meltor och rhino kostar ca 185p. De är ju inte ens billiga. En rhinospam sister lista har fortfarande inget svar på det mesta av komp 1 listorna har att erbjuda.

Och ja jag är bitter ;)

Kimich

Inlägg av Kimich »

Om du kollar in Lincon listorna och så försöker du bygga något som skulle ha en rimlig chans att ta sig till mitten av den turneringen med komp 0. Good luck.

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Lite snabba tankar är blobb med Psyker, uriah jacobus, Manticore, 3 exorcister, 2 x 20manna systersquad med flamers, Sen kan man bygga lite som man känner för ?

Användarvisningsbild
Simb4

Inlägg av Simb4 »

kombat skrev:Lite snabba tankar är blobb med Psyker, uriah jacobus, Manticore, 3 exorcister, 2 x 20manna systersquad med flamers, Sen kan man bygga lite som man känner för ?
Fast det handlade väl om att inte spela Ig med systrar utan att ge systrarna en vettig chans på egen hand?

Skriv svar