LBK mallen v1.5 BETA2

Moderatorer: Pärssi, Lillen

gobba

Re: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av gobba »

Flogger skrev:När kommer nästa version? :)
+1

Pärssi

Inlägg av Pärssi »

gobba skrev:
Flogger skrev:När kommer nästa version? :)
+1
Vi ska försöka att ha 1.5 spikad och klar i slutet av juli.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Generellt tycker jag att det är synd att den första av ett val ger minus i komp på flera enheter i många olika arméer.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Flogger

LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av Flogger »

Röde skrev:Generellt tycker jag att det är synd att den första av ett val ger minus i komp på flera enheter i många olika arméer.
Håller med.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Pärssi

Sv: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av Pärssi »

Röde skrev:Generellt tycker jag att det är synd att den första av ett val ger minus i komp på flera enheter i många olika arméer.
Vi håller på med ett försök att få bort just detta, dock är vissa karaktärer så bra att det är svårt att motivera okompat, med på flyers borde det gå, där är problemet mest runt Heldrake och storm raven, ska man kunna ha med en utan komp? Isf bör de belasta fordons cappen mycket så att man inte får in något mer fordon utan att ta 1 i komp.

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av Denkan »

Pärssi skrev:
Vi håller på med ett försök att få bort just detta, dock är vissa karaktärer så bra att det är svårt att motivera okompat, med på flyers borde det gå, där är problemet mest runt Heldrake och storm raven, ska man kunna ha med en utan komp? Isf bör de belasta fordons cappen mycket så att man inte får in något mer fordon utan att ta 1 i komp.
Personligen tycker jag att det är synd att man är så hård mot flyg i kompen.
Jag tycker att i och med att flygets kompas bort så spelar vi mer 5th än 6th edition där flyg är en stor del av spelet.

Jag tycker att 1 flyg inte ska kompa, vare sig det är en drake, vendetta eller banan of death.
Däremot skall nästa börja kompa eller så ska flygets räknas som 4-5 fordon.
Då kan man spela 1-2 flyers men inte så mycket mer utan att kompa.
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
Flogger

Re: Sv: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av Flogger »

Pärssi skrev:

Räcker nog att de räknas som tre fordon. Sedan kan andra ge -1.

Jag möter ju mycket hellre en heldrake än tex. en riptide (som räknas som 2 suits).

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Denkan skrev:
Pärssi skrev:
Personligen tycker jag att det är synd att man är så hård mot flyg i kompen.
Jag tycker att i och med att flygets kompas bort så spelar vi mer 5th än 6th edition där flyg är en stor del av spelet.

Jag tycker att 1 flyg inte ska kompa, vare sig det är en drake, vendetta eller banan of death.
Däremot skall nästa börja kompa eller så ska flygets räknas som 4-5 fordon.
Då kan man spela 1-2 flyers men inte så mycket mer utan att kompa.
De flesta av flygen kompar inte alls (annat än som fordon) just nu. Kanske att man kan släppa upp dom andra flygen lite, men vissa är så bra så att man skulle behöva dra upp 0-komp nivån rejält på många ställen om man släppte in dom.

Dock tycker jag att man skulle kunna släppa in ett necronflyg och en vendetta på 0-komp. Men stormraven och Draken bör kompa alltid.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

DHettNeck skrev: Dock tycker jag att man skulle kunna släppa in ett necronflyg och en vendetta på 0-komp. Men stormraven och Draken bör kompa alltid.

Håller verkligen inte med. Night Scythes är utan tvekan den värsta flyern då den faktiskt vinner spel. Heldrakes borde inte kompa på första och Storm Ravens inte heller för första utom MÖJLIGTVIS för Grey Knights då deras Storm Ravens är väldigt VÄLDIGT mycket bättre än vanliga storm ravens. (med S5 hurricane bolters och mind strike samt möjligheten att transportera mongo-henchmen).

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Tycker både draken och stormraven kan komma undan utan komp på första

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4 Beta

Skriv svar