LBK mallen 2.0 BETA - feedback

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
XecrNist

Re: LBK mallen 2.0 BETA - feedback

Inlägg av XecrNist »

Jag tycker det ser bra så här långt, däremot upplevde jag att demonerna(självklart lite hemmablind iom att jag spelar dom) var straffade rätt ordentligt. Problemet som jag ser det är väl att demoner i princip har två bra builds(grisbuilds) som självklart ska straffas. jag tänker främst på flying circus och screamer-council men bortsett från dom har jag svårt att se hur man ska kunna bygga en lista som kan prestera ok om gränsen sätts till komp 1.

Men problemet ligger väl i att nya arméer som CSM och CD har vissa enheter som är helt mongo och resten är rätt kassa medan Tau och Eldar har få dåliga val men kanske inte några som är helt insane. Jag vet inte riktigt hur man skulle kunna komma runt det problemet men känns lite trist att inte kunna spela, framförallt demoner, om man vill kunna prestera.

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Nåja så farligt har itne demonerna fått det, lirar själv demoner och känner att jag har hittat en ok lista på komp 1 som jag kommer köra på lagturneringen. Tau och Eldar däremot har fått ganska hårda straff om jag skall vara ärlig och de behöver nog inte dras åt hårdare. Kanske några enstaka saker som kanske skall dras åt. Piranor och typhoner som Gonka tog upp bör nog kompa så man inte bara spammar dem. FFA prianor som ändå har 11 i fronten och kan få stealth.

Om man skall se närmre på Daemon kompen eftersom jag trots allt spelar daemons så känns den överlag bra och bra balanserad mot de andra codexarna på samma nivå. Kanske borde kompen för exalted reward komma när man tar den andra exalted rewarden så man iaf kan få välja att spela med portaglyph eller grimoire utan komp. Men vill man ha båda så kompar det. Soulgrinder kanske också bör kompa först efter andra.

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

såg en miss vid Tau, vet inte om det är tänkt eller bara missats. 1 i komp för ethereal går jag med på då varken Aun'va eller Aun'shi är bra nog att ge komp (Aun'va går väl att diskutera) men på sniper drones står det också ethereal men där borde det snarare stå "If Invocation of the Elements is present in the army". Hur är tankarna där, ska alla Ethereals in i båda eller bara vanliga eller gäller named bara på Snipers? Som det är skrivet nu är det ju bara Ethereals så då kan man ta Aun'va och fortfarande få en massa skott med Sniper drones

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

Jaha :? det står fan helt stilla för mig på komp 1 för demoner, PMa den så att jag fattar vad du menar ;)

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Tobias, tanken med komp 1 är att det blir lite halvkassa listor så sopa osten under mattan så får du nog ihop en massa olika listor ;)

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

Det har jag så klart fattat men kanske inte hänger med i metat tillräckligt mkt för att fatta vad som funkar ;)

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

XecrNist skrev:Jaha :? det står fan helt stilla för mig på komp 1 för demoner, PMa den så att jag fattar vad du menar ;)
haha tanker inte spoila min lista ;) Men jag kan nog bygga ihop 3-4 listor jag känner mig relativt nöjd med för powernivån på komp 1 är inte så jäkla hög. :)

bigboi

Inlägg av bigboi »

Vill blåsa lite solsken på gruppen bakom denna Beta!! Känns som att detta utkast blir ett grymt verktyg för turneringsarrangörer oavsett vilket nivå på hårdhet av listor som önskas på turneringar :D

Användarvisningsbild
z3bb3

Inlägg av z3bb3 »

Ingen som nämnt BA ännu.
Varken att de är för strängt kompade, bra eller dåligt.

Är det för att knappt någon spelar BA längre? :D

Jag tycker själv att det känns lite småsvårt att få ihop en utmanande BA-lista oavsett komp, mot andra arméer i samma kompnivå.
Top 3 40k "performances"
Januarirussen (2014)Plac. 8/16
NOS Summerslam (2013)Plac. 7/12
Last man standing II (2014)Plac. 12/17

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

senaste turneringarna jag varit på har det varit bra många fler blood angels än space wolves och även fast jag själv inte spelar blood angels så tycker jag nog att de ligger väldigt rätt i kompen som den är nu

Skriv svar