LBK mallen 2.0 BETA 2 - feedback
-
Gonka Koff
Re: LBK mallen 2.0 BETA 2 - feedback
Jag tycker att äckelpeckelkombon JaWs + Grav weapons borde ge minus på nåt vis. (grav weapons är concussive, vilket ger initiative 1, vilket gör Jaws rätt läbbigt)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
True, tar detta vidare.Gonka Koff skrev:Jag tycker att äckelpeckelkombon JaWs + Grav weapons borde ge minus på nåt vis. (grav weapons är concussive, vilket ger initiative 1, vilket gör Jaws rätt läbbigt)
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Tänk på att det bara är modeller som tagit wounds som får sitt I sänkt. Men sure, det är ju kul att skjuta mephiston med en grav-pistol och sen jawsa honom, men det är en svår kombo att sätta i praktiken.Gonka Koff skrev:Jag tycker att äckelpeckelkombon JaWs + Grav weapons borde ge minus på nåt vis. (grav weapons är concussive, vilket ger initiative 1, vilket gör Jaws rätt läbbigt)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
-
Gonka Koff
Jag minns inte riktigt, men är det inte så att en Rune Priest kan få outflank via "Saga of the Hunter" eller nåt, sedan joina White Scar bikers med ett par grav guns i outflank. Två enheter bikers skjuter grav på varsin WraithKnight, och Runprästen drar ett streck mellan dom. Katching!DHettNeck skrev:Tänk på att det bara är modeller som tagit wounds som får sitt I sänkt. Men sure, det är ju kul att skjuta mephiston med en grav-pistol och sen jawsa honom, men det är en svår kombo att sätta i praktiken.Gonka Koff skrev:Jag tycker att äckelpeckelkombon JaWs + Grav weapons borde ge minus på nåt vis. (grav weapons är concussive, vilket ger initiative 1, vilket gör Jaws rätt läbbigt)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Han skjuter ju dock samtidigt som enheten. Så en annan enheten måste skjuta först, och sen kan han jawsa, och efter att man skjutit 2*grav+combi-grav så har knighten bara 2 wounds kvar i snitt. Så jaws gör 2 wounds på en WK vilket inte är så groteskt bra.Gonka Koff skrev:Jag minns inte riktigt, men är det inte så att en Rune Priest kan få outflank via "Saga of the Hunter" eller nåt, sedan joina White Scar bikers med ett par grav guns i outflank. Två enheter bikers skjuter grav på varsin WraithKnight, och Runprästen drar ett streck mellan dom. Katching!DHettNeck skrev:Tänk på att det bara är modeller som tagit wounds som får sitt I sänkt. Men sure, det är ju kul att skjuta mephiston med en grav-pistol och sen jawsa honom, men det är en svår kombo att sätta i praktiken.Gonka Koff skrev:Jag tycker att äckelpeckelkombon JaWs + Grav weapons borde ge minus på nåt vis. (grav weapons är concussive, vilket ger initiative 1, vilket gör Jaws rätt läbbigt)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Jag tycker inte det här skall ge komp, det är ingen lätt kombo att få ihop och inte så bra som det låter. Dessutom finns det annat skytte som är concussive om jag minns rätt t.ex. missiler från flyers, i så fall får man börja kompa det också och sen blir det jobbigt när man skall kompa allt som är är bra tillsammans.Gonka Koff skrev:Jag tycker att äckelpeckelkombon JaWs + Grav weapons borde ge minus på nåt vis. (grav weapons är concussive, vilket ger initiative 1, vilket gör Jaws rätt läbbigt)
Nu gör jag mig redo på att bli rejält hatad i mitt Tok lag men...
Eldar är för lätt strypta om man jämför med tex, GK, Tau, Demoner, IG
Jag har provspelat massor av matcher och oftast så wipar man eller totalt mosar man motståndet på andra sidan på komp 1 bör tillläggas.
Det är väldigt svår att strypa dom på ett vettigt sätt men jag har kommit på något som tar bort det absolut värsta.
Ta bort komp för Scatterlaser, vipers och walkers och ersätt detta med
1 6th vehicles, additional 1 for the 8th and the 10th,
1 Farseer/Eldrad
Detta gör att man blir av med det mesta fordonsspammet som är helt galet att möta.
Farseern är helt tokig, Hade han varit en "Named" så hade man kompat honom direkt.
Jag tycker han är bättre än tex: Tigarius, Draigo, Mephiston, Speciellt då han har en bike.
Spindlarna. Ja jag ska inte ge mig in i den diskussionen men dom är helt tokiga dom också, spela 8 på komp 0 är lite för bra.
Sjukt bra jobbat annars och det känns som att mer och mer hål täpps till
Jag har provspelat massor av matcher och oftast så wipar man eller totalt mosar man motståndet på andra sidan på komp 1 bör tillläggas.
Det är väldigt svår att strypa dom på ett vettigt sätt men jag har kommit på något som tar bort det absolut värsta.
1 Farseer/Eldrad
Detta gör att man blir av med det mesta fordonsspammet som är helt galet att möta.
Farseern är helt tokig, Hade han varit en "Named" så hade man kompat honom direkt.
Jag tycker han är bättre än tex: Tigarius, Draigo, Mephiston, Speciellt då han har en bike.
Spindlarna. Ja jag ska inte ge mig in i den diskussionen men dom är helt tokiga dom också, spela 8 på komp 0 är lite för bra.
Detta trodde jag aldrig från dig Samuel 
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Jag ska quota eldar spelaren i mitt lag:
Det spelar ingen roll vad man gör med eldar kompen - så länge eldars kan köpa units så kommer man kunna göra riktigt bra listor på komp 1.
/D
Det spelar ingen roll vad man gör med eldar kompen - så länge eldars kan köpa units så kommer man kunna göra riktigt bra listor på komp 1.
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Som förespråkare för T-shirten "Eldar är fusk" anser jag helt och hållet att 2:a Waveserpent borde ge komp1 rakt av. Att kunna möta 5st Waveserpents på komp 0 är tung uppförsbacke för de flesta.SamuelB skrev:Nu gör jag mig redo på att bli rejält hatad i mitt Tok lag men...
1 Farseer/Eldrad
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén