LBK mallen 2.0 BETA 2 - feedback

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: LBK mallen 2.0 BETA 2 - feedback

Inlägg av DHettNeck »

Dom kompar ju redan från andra ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Tirumbar

Inlägg av Tirumbar »

Bra där !
Läsa mallen orkade jag ju uppenbarligen inte med ^^
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén

SamuelB

Inlägg av SamuelB »

Tirumbar skrev:
Som förespråkare för T-shirten "Eldar är fusk" anser jag helt och hållet att 2:a Waveserpent borde ge komp1 rakt av. Att kunna möta 5st Waveserpents på komp 0 är tung uppförsbacke för de flesta.

Jag sa aldrig att man skulle plocka bort waveserpent minuset, självklart ska den kompa vid andra också uppepå det fordonsminuset som jag tycker man ska lägga till.

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

Jag skulle vilja göra avbön.
Jag var kanske lite ute och reste häromdagen.

Jag hade precis bestämt mig för vilken lista jag skulle spela på VÄS endagars och vilken jag troligtvis skulle spela på VSK (TTT som jag vill kalla den). Och nya versionen satte verkligen käppar i hjulen för mig. Det blev inte alls samma balans i listorna osv. Jag jämförde nog lite för mycket med de första listorna och de nya blev inte lika bra. Och efter ett tag hatade jag komptröskel 1 ;-). Men efter att ha gjort en jävvla massa listor har jag hittat på nya fina listor att spela. Och är ganska nöjd igen.

Ni måste förstå att jag har spelat med mina spindlar i flera år nu, långt innan de blev bra, och gillar dem verkligen. Jag vill spela med många hela tiden!

Men det som nog verkligen fick mig att tänka till var att jag insåg att mitt track record sen den nya codexen nog var avsevärt bättre än det varit innan. Utan att jag spelat mer eller mot sämre motståndare har jag nog vunnit mer (ni SORKare får väl hojta till om jag har fel) än jag gjorde tidigare och det kan nog vara motiverat att man generellt stryper Eldars lite mer än andra i mallen.

Jag står för alla argumenten som jag tog upp tidigare angående effekten av cappen vid 6, men det kanske ändå behövdes. (spoiler alert: jag kommer spela med bara 6 spindlar i helgen)

Nåja, ni vet ju hur det är…det är som de säger ”besviken nätuppkopplad kille gör en stor sak av liten muffins”
Men låt några turneringar gå nu så får vi se.

Jag vill avsluta med att (återigen) tacka kompgruppen för det arbete ni lägger ner. Det är mycket roligare att göra listor med en mall. Det blir större utmaning, trixande och man kan använda lite av de sämre valen ibland också.
TACK.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Cool, MITTZ :)

Jo, har funderat lite på White Scars, min theoryhammer säger mig att dom kan bygga den just nu hårdaste, läskigaste och bästaste turneringslistan av alla.

Vad sägs exempelvis om att möta detta nu på Fantasia: ?
1995p WS
Khan
Command biker squad, apotekare
6 fulla bikesquads (8+1) med mm attackbike & dubbla grav
3 scout bikers
Assault squad i pod med 2 flamers
Finns typ 30 poäng kvar till exempelvis melta bombs.

Det här spektaklet kompar 3. Eftersom listan enligt mig är den bästa som finns (!), borde den kompa ungefär 10.
Har såklart inga som helst vettiga förslag om hur det ska gå till.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Den känns verkligen inte som den "farligaste listan nånsin" ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Enter 2-3 heldrakes - point - click - win.

Cyklarna kör i diket direkt :(

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Jahaja, fan va kassa ni är då! Själv vinner jag mot vad som helst med det där!

"2-3 Helldrakes", pfft! visa mig resten av listan ;). Bikers har stor bas, och det finns 63 stycken i listan, ... kommer du kunna landa med dina drakar ? ;)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Halvar

Inlägg av Halvar »

jag tror den skulle må bra av dark angel allies, black Knights. så motståndarna inte är så tuffa.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

MITTZ skrev: Utan att jag spelat mer eller mot sämre motståndare har jag nog vunnit mer (ni SORKare får väl hojta till om jag har fel) än jag gjorde tidigare och det kan nog vara motiverat att man generellt stryper Eldars lite mer än andra i mallen.
Tau, Eldar, Ravenwing i spelgruppen..jag vet bara att jag åker på spö hela tiden...:-)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Skriv svar