Piss och pannkaka Gamers Weekend 2017

Turneringar i Kinna

Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren

Användarvisningsbild
Polypeptide

Re: Piss och pannkaka Gamers Weekend 2017

Inlägg av Polypeptide »

Jag gillade verkligen upplägget med ett CAD. Alla var trevliga, maten var god och man lyckades sova gott.
Tror inte jag hade orkat en match till på lördagen, vid match 3 var jag så sliten att jag hade kunnat lämna walkover om jag var en svagare person, men jag är också nybörjare (i jämförelse).
På återseende! :mrgreen:

Niklas

Re: Piss och pannkaka Gamers Weekend 2017

Inlägg av Niklas »

Personligen var jag inte ett jättefan av 1-3-1 upplägget och hade nog föredragit 4-1 eller t.o.m en 3-2. Går ju att få till fredagshänget för de som vill, men när det ligger en match på fredagskvällen så blir det en extra trip fram och tillbaka till Horred för oss som inte väljer att övernatta. Men men, det är en ren smaksak från min sida.

Det andra jag tänkte på är att jag inte om man behöver hota med massa minuspoäng för småprat kring andras spelbord. Gör man reklam att det ska bli en myshelg så känns det lite kontraproduktivt att börja turneringen med hot om massa minuspoäng för att man pratar med folket. Känner att det hade nog varit fullt tillräckligt att det är osportsligt att kommentera pågående matcher som åskådare då det kan påverka spelet.

Känner att vissa missions var lite lustigt ordade - tänker då speciellt på 'flest enheter i mitten' uppdraget.

På det stora hela dock så hade jag riktigt kul att komma ner och få rulla lite tärning igen - och då brukar jag vara en ganska butter jävel. Var ju en 7 timmars tågresa åt båda hållen för min del. Lite synd att man bor så förbaskat långt bort nuförtiden för jag hade gärna varit med oftare om det inte varit så omständligt att ordna med ledighet, resa och packning etc.

Gillade verkligen upplägget utan karaktärer och formationer. För någon som inte spelar så jättemycket nuförtiden så var det ganska skönt att inte behöva ta reda på vad femtielva olika formationer gjorde innan varje match. Föredrar erat högkompade klimat också. Är glad att jag kunde komma ner och får spelat.

/Niklas, f.d. TOKare numera Gävle Figurspels Sällskap

Skriv svar