+Mat innan man stack iväg. Istället för att lägga ut massa pengar på mat.
+Uppdragens svårighet att maxa poängen.
+Variationen på uppdragen.
+Kul med medelsvensson-pris. Mycket bra idé.
+Lokalen var riktigt bra.
+ terrängen var verkligen ett upplyft för turneringen!
-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte
-Nids i mina händer suger.
-Grey knights är tillåtna.
-Vi ser att det är troligen väldigt bra med extremkomp. 14, 1 och 0 i komp topp tre. Jag tror jag aldrig varit med om något sådant. Jag har lite funderingar på om inte påläggskomp är snäppet bättre än aktiv komp där lottningen påverkar mycket mer komppåverkan i matcherna. Påläggskomp får jag känslan att det faktiskt påverkar turneringen oavsett vilka man möter. Det beror givetvis vad man är ute efter men jag tror att aktiv komp i sig inte är tillräckligt bra eller rättvist. Med påläggskomp i kombo med RT mallen lägger man sig på en vald nivå som man vet att man får i slutet oavsett vilka man möter.
-Placering på orten var lite udda för oss Växjöbor. Lösningsförslag: Flytta på Horred.
Lite saker som jag är tveksam över:
-/+ Outscoring. Jag hade en match där det påverkade men det var efter matchen man kom på det. Jag gillar idén med outscoring men kan inte säga att jag egentligen tycker att den tillför lika mycket som uppdragen blir mer komplicerade.
+/- 4+1 matcher. Sovmorgon var gott och jag tror det är bra när öl är inblandat att folk inte kan bara sitta och dricka hela kvällen efter tredje matchen. Samtidigt är 4 matcher jobbiga.
Jag hade jättekul och tackar mina trevliga motståndare som trots mitt gnäll var snälla och rara hela tiden!