Uppdrag till Summerfight 2017
Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren
-
patrik thoren
Uppdrag till Summerfight 2017
Å här var uppdragstänket....

- Bilagor
-
- Missions Summerfight 17.docx
- (74.8 KiB) Nerladdad 275 gånger
Re: Uppdrag till Summerfight 2017
INGA FRÅGOR?!?!?
Jag har fasiken varit så jävfla på att svara de senaste dagarna åsså verkar alla fatta rubbet.
Där ser man... undrens tid är inte över

Jag har fasiken varit så jävfla på att svara de senaste dagarna åsså verkar alla fatta rubbet.
Där ser man... undrens tid är inte över
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Jag tänkte spara alla frågor tills vi är på plats och jag har fått i mig något att dricka -för att sätta ribban jävligt lågt direkt ifrån starten! Det finns väl pris för otrevligast spelare Eller?
Om inte så har nog gänget precis kommit på att instifta ett sådant 
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Min fråga är: hur i hela fridens dag ska en hinna spela ett 2000-poängsslag på 3:15?!?!?
Jag har försökt ett par helger nu och har rätt hyfsad koll på reglerna, men ska jag hinna vara trevlig och konverserande också så blir det fanimig tight med fyra timmar.
Men det kanske jag ska fråga i huvudtråden...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Jag och dag spelade 2000poäng förra veckan på typ 3h och då var det hans första i 8e.Serpent skrev:Min fråga är: hur i hela fridens dag ska en hinna spela ett 2000-poängsslag på 3:15?!?!?Jag har försökt ett par helger nu och har rätt hyfsad koll på reglerna, men ska jag hinna vara trevlig och konverserande också så blir det fanimig tight med fyra timmar.
Men sen så spelar varken han eller jag hordes och det var inte så mycket modeller som flyttade runt så det kanske är det som är grejen? Du får spela mono-hellbrutes helt enkelt
Det klarar du galant, Linus. 2+ öl innanför västen och matchen går som en dansSerpent skrev:Min fråga är: hur i hela fridens dag ska en hinna spela ett 2000-poängsslag på 3:15?!?!?Jag har försökt ett par helger nu och har rätt hyfsad koll på reglerna, men ska jag hinna vara trevlig och konverserande också så blir det fanimig tight med fyra timmar.
Vara trevlig eller klara av att spela matchen?Hylander skrev:Det klarar du galant, Linus. 2+ öl innanför västen och matchen går som en dansSerpent skrev:Min fråga är: hur i hela fridens dag ska en hinna spela ett 2000-poängsslag på 3:15?!?!?Jag har försökt ett par helger nu och har rätt hyfsad koll på reglerna, men ska jag hinna vara trevlig och konverserande också så blir det fanimig tight med fyra timmar.
På allvar, jag spelade den senaste i mögelskadad lokal, då är jag ungefär lika smart som efter tre öl. Och det tog tid.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Min erfarenhet av 8e är att det tar ungefär lika lång tid men att det kommer att gå snabbare.
Ny edition (nytt spel skulle jag säga) gör att det går långsammare men spelet är rejält uppsnabbat. Om man inte fastnar i detaljer på små regler (som man istället kollar i efterhand) utan spelar på, så kan man både ha kul, trevligt och en bra och vettig match. Men båda måste tänka lite på att spelet är nytt.
Ny edition (nytt spel skulle jag säga) gör att det går långsammare men spelet är rejält uppsnabbat. Om man inte fastnar i detaljer på små regler (som man istället kollar i efterhand) utan spelar på, så kan man både ha kul, trevligt och en bra och vettig match. Men båda måste tänka lite på att spelet är nytt.
Vad blir det för poäng man får för reliken om man tar den i Eternal War missionet?
Eller är den som är närmast?.
Jag tyckte inte jag såg någon poäng siffra i regelboken.
Eller är den som är närmast?.
Jag tyckte inte jag såg någon poäng siffra i regelboken.