Sida 1 av 11
GW pepp...?
Postat: 14 jan 2012, 19:59
av Jocke Rapp
Två veckor till turneringen och listorna har just skickats in. Var är all pepp inför det här? Var är PapaD och hans betting? Var är listångesten, skrytet och allmänt kax?
För egen del är det första turneringen i Kinna, jag har hört att ölen flödar och att Putte bjuder på korv. Jag har petat ihop en sjukt ball lista som inte är optad för scoringreglerna, inte har nåt skytte, inte har mechspam och inte har Mephiston eller präst, men med komp 7.
Whaddaya got?
Re: GW pepp...?
Postat: 14 jan 2012, 21:21
av Papa D
Ja du Rapp.
Jag har legat i sån ångest, har betat av följande:
Tau, cool lista med 2 hammerhead med pod, 3 bredsidor, Boss i suit, 3 suits med twin missile, massa scoring, lite vespids, komp 10
Necrons, lite spindlar, lite scaraber, några heavy destroyers, imoteph, lite wraiths, några court gubbar med tremor å solar pulse, 1 ctan, komp 0
Space wolf - LBM
Logan wing - BRA lista, men trist, 5 cycloner, 4 missiler, 4 laser, 4 mm, scouter, prälle, 20 grey hunters med flagga, melta, pw, massa wolf guards som jonar runt å logané så klart.
IG - kanske 8 olika listor.. men orkar inte måla.
Till sist blev det - som ska skickas in strax.
Dante
10 terminators w 2 cyclone, 1 chainfist
10 terminators w 2 cyclone, 1 chainfist
Priest w jump pack, pw
5 Emo änglar w 3 infernus
5 emo änglar w 1 infernus 1 fist
5 Ass marines w lasplas raxxor
5 ass marines w lasplas raxxor
Kompar 5.
Förhoppning - Att ha kul!!, vinna 5 matcher å dricka bärs. Placering - mellanbajs.
Betting: Orkar inte ta upp nån officiell betting, men jag hoppas och tror att Leidermark kan plocka hem detta, tätt följd av Rapp,lill-Jocke Gustavsson och Olof.
Fråga: Finns de 2 platser från GbG - Kinna, Kinna - GbG på fredag eller lördag morgon? Jag å Psson funderar på att ta ett bärs tåg ner till gbg på fredag afton.
MvH
Daniel
Re: GW pepp...?
Postat: 14 jan 2012, 22:10
av Blom
Jag ser fram imot cider och bastu!
Och så ska jag ju prova grey knight med! lagom bajs som landar på komp 9. Där i finns 40 knecktar, 5 paladiner, 2 dredar och lite annat kul.
Re: GW pepp...?
Postat: 14 jan 2012, 22:50
av Didi
MÅLARÅNGEST!!!
Har gjort en ny lista som jag behöver måla grejor till, tänkte det hinner jag.....öh, just det....
Men sprayfärgat räknas väl?!?
Re: GW pepp...?
Postat: 14 jan 2012, 23:04
av Hylander
Jag spelar übercheeze (Komp 0) Papa D är nog stolt över mig nu. Ooan gråter...
HQ
Corteaz 100p -10
Inquisitor 34p -3
- 3x Servo skulls
ELITE
Techmarine 100p -3
- Rad grenade
TROOPS
Warband 128p -8
- 2x Jokaero, 3x, 7x Acolyter
Warband 120p -5
- 8x Deathcult Assassins
Warband 77p -1
- 11x Stormbolter Acolyter
Warband 77p -1
- 11x Stormbolter Acolyter
Warband 42p -4
- 3x Meltagun Acolyter
Razorback 51p -4,5
- Psybolts, Searchlights
Warband 42p -4
- 3x Meltagun Acolyter
Razorback 51p -4,5
- Psybolts, Searchlights
FAST
10 Interceptors 300p -9
- 2x Psycannon, Psybolts
10 Interceptors 300p -9
- 2x Psycannon, Psybolts
HEAVY
Dreadnought 156p -4
- TLAC, TLLC, Psybolts, Searchlight
Dreadnought 156p -4
- TLAC, TLLC, Psybolts, Searchlight
LR 266p -17
- Multimelta, Searchlight
6 fordon -9 i komp
103-101=2
2/5= 0,4 avrundat till ... 0
Edit: Skall åka upp på fredagen så, listan spelar mindre roll jag blir ju så nedrans bakis...
Re: GW pepp...?
Postat: 14 jan 2012, 23:06
av Blom
Hylander skrev:komp hit eller dit.... Jag skall köra dubbla Paladin enheter!

Re: GW pepp...?
Postat: 14 jan 2012, 23:18
av Snot
Jag kände att jag ville variera mig lite från BSK
[HQ: 1] Eldrad Ulthran (210) [210] [-18]
[HQ: 2] Prince Yriel of Iyanden (155) [155] [-8]
[Elite: 1] 5 Fire Dragons (80) [80] [-3]
[Elite: 2] 6 Fire Dragons (96) [96] [-3]
[Troop: 1] 3 Jetbikes (66), Shuriken Cannon (10) [76] [-2]
[Troop: 2] 3 Jetbikes (66), Shuriken Cannon (10) [76] [-2]
[Troop: 3] 3 Jetbikes (66) [66] [-3]
[Fast Attack: 1] 3 Vypers (135), 3 Shuriken Cannon (15), 3 Shuriken Cannon (30) [180] [-3]
[Fast Attack: 2] 3 Vypers (135), 3 Shuriken Cannon (15), 3 Shuriken Cannon (30) [180] [-3]
[Fast Attack: 3] 3 Vypers (135), 3 Shuriken Cannon (15), 3 Shuriken Cannon (30) [180] [-3]
[Heavy Support: 1] 3 War Walkers (90), 6 Shuriken Cannon (30) [120] [-7]
[Heavy Support: 2] 3 War Walkers (90), 6 Scatter Lasers (90) [180] [-13]
[Heavy Support: 3] 3 War Walkers (90), 6 Scatter Lasers (90) [180] [-13]
[Transport: 1] Wave Serpent (90), Twin-Linked Shuriken Cannon (10), Spirit Stones (10), {Elite 1} [110] [-6]
[Transport: 2] Wave Serpent (90), Twin-Linked Shuriken Cannon (10), Spirit Stones (10), {Elite 2} [110] [-6]
Re: GW pepp...?
Postat: 14 jan 2012, 23:30
av Papa D
Hylander, åker du igenom gbg till Kinna? Jag och psson skulle behöva en ride.. Å jag åker gärna med en kung med 0 i komp... Coooolt! Hejar på dig efter leidermark aka doctorn
Re: GW pepp...?
Postat: 14 jan 2012, 23:34
av Papa D
Din lista är fel kompad... Din andra dread kompar 5 inte 4a..
Re: GW pepp...?
Postat: 15 jan 2012, 00:12
av Blom
Knecktar alá Blom:
Ordo Malleus Inquisitor 1 (89 Points) -6KP
- Terminator Armour
- Psycannon
- 3x Servo-skull
Ordo Malleus Inquisitor 2 (80 Points) -3KP
- Terminator Armour
- Psycannon
-Elite-
Vindicare assassin (145 pts.) -5KP
5 paladiner (315 p) -9.5 KP
#1 Psycannon & Hammer
#2 Psycannon & Halbard
#3 -
#4 Hammar
#5 Halbard
Warband (120 pts.) +5KP
-12 deamonhost
-Troops-
10 GKSS (220 p) -6KP
- 2 psycannons
10 GKSS (220 p) -6KP
- 2 psycannons
10 GKSS (220 p) -6KP
- 2 psycannons
-Fast-
10 GKIS (320 p) -5KP
2 incinrators
2 deamon hammars
-Heavy suport -
Dread (135 p) -7KP
-2 twin autocannons & Psy ammo
Dread (135 p) -10KP
-2 twin autocannons & Psy ammo
2 forden -1KP
1999 43.5 (8.7=9)