http://www.ulricehamnsopen.se/?id=anmLillePer skrev:Finns det någon lista över anmälda?
Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december
Moderator: daskad
Re: Ulricehamns Open 2! 30 nov - 2 december
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Tyrander får visst köpa och använda sig av Fortifications, de får dock inte använda sig av Manual Fire.
Jag kan tänka mig att gå till en ännu mildare restriktion på flyers, men det kommer bli bara för att stoppa masspam i sådana fall!
Listan av anmälda finns som Flogger säger på hemsidan, är tyvärr fortfarande väldigt få anmälda och efter nytt avhopp är vi nu 11 personer!
Jag kan tänka mig att gå till en ännu mildare restriktion på flyers, men det kommer bli bara för att stoppa masspam i sådana fall!
Listan av anmälda finns som Flogger säger på hemsidan, är tyvärr fortfarande väldigt få anmälda och efter nytt avhopp är vi nu 11 personer!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Du kanske skulle överväga att ändra till en FOC. Vet/tror att det finns många turneringssugna som å andra sidan inte är så sugna på att bygga 3 till psyflemen eller liknande.
Det är ju inget måste att använda sig av alla focs. Dessutom så får man väldigt lite poäng över om man kör 6 Psyfle 
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Vill man ha en chans att vinna turneringen är det nästan ett måste. Nu orkar jag inte räkna listor till ett format som inte är aktuellt, men i runda slängar 6 psyflemen sitter aldrig fel.
6 Psyflemen kostar 135*6 = 810p. Sen är inte denna turneringen tänkt till att vara superkompetetiv, utan mer åt det chill hållet. Ingen tvingar någon att ta med sin bästa lista, vi spelar för att ha skoj och dricka öl!
Felix "Daskad" Thuresson
Nu skrev jag ju faktiskt i runda slängar... Må så vara att man spelar för att ha kul. Men det verkar ju som att många inte vill ge sig själva onödiga nackdelar genom att spela sina icke-2foc- arméer.
Jag förstår hur du tänker, men jag gillar inte att ha onödiga restriktioner, jag har spelat med 2 FOCs på 2k poäng, det blir väldigt lite över om man ska använda båda! Iaf för mig som kör CSM. Jag gillar speltypen. Jag kan dock tänka mig att t.ex. ha en restriktion på antal Psyfle, då de är en såpass bra enhet!
Felix "Daskad" Thuresson
Gillar du inte restriktioner kan du sätta 1999p. Min post var menad som en lösning för att få fler deltagare på turneringen snarare än att diskutera speltyper.
Då kör jag hellre 2000, 1 FOC. Men vi säger såhär då. Om det inte blir över 15 deltagare innan 1 november byter vi till det! Då kan de som inte vill spela 2 FOC vänta att anmäla sig eller bara göra sin röst hörd här i tråden. Jag kommer försöka göra en samlingstråd med all info senast 3 november!
Felix "Daskad" Thuresson