Space Wolves

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Space Wolves

Inlägg av HeadWar »

Väktaren skrev:En fist för 20pts är ju bara 2pts billigare än vanilla varienten, iom att en WG kostar 18 o inte 15 som vanliga sm srgnts.
En SM-sergeant kostar 26, så vill du räkna på det sättet så är en WG med fist 13 poäng billigare. Plus att Grey Hunters är en poäng billigare än Tactical Marines per gubbe, och liiite liiite bättre...
fjugin skrev:Att kompa något 1 hårdare för att det kostar 5 poäng mindre verkar lite dumt. Se t.ex. på alla predators/vindicators som kompar lika men där kostnaden skiljer uppåt 20 poäng.
Det är inte bara prisskillnaden, utan även att det är en modell med counter-attack.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Space Wolves

Inlägg av HeadWar »

theWatchman skrev:Det blir nog inga större förändringar. Lite minus för PW, olika minus för olika vapen på LF lite ändrade minus på karaktärer mm.
Hmm, det känns mer och mer aktuellt med lila Space Wolves.

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Space Wolves

Inlägg av theWatchman »

HeadWar skrev:
theWatchman skrev:Det blir nog inga större förändringar. Lite minus för PW, olika minus för olika vapen på LF lite ändrade minus på karaktärer mm.
Hmm, det känns mer och mer aktuellt med lila Space Wolves.
Är kompen så orättvis på SW? Måsta den revideras massor?

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Space Wolves

Inlägg av HeadWar »

theWatchman skrev:Är kompen så orättvis på SW? Måsta den revideras massor?
Jag kan även tänka mig en rejäl höjning av SM-kompen, jag är inte så nogräknad. ;)

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Space Wolves

Inlägg av theWatchman »

HeadWar skrev:
theWatchman skrev:Är kompen så orättvis på SW? Måsta den revideras massor?
Jag kan även tänka mig en rejäl höjning av SM-kompen, jag är inte så nogräknad. ;)
På det stora hela tycker jag att SW är hyggligt balsanserat kompat utom ett par grejjer som kommer att ändras. Samma sak gäller SM men listorna motvarandra är som det är just nu inte helt balsanserade. En lite höjning av SMs startkomp är nog lämpligt och eventuell sänkning av SW o BA startkompen.

Användarvisningsbild
fjugin
Inlägg: 504
Blev medlem: 10 okt 2008, 16:46

Re: Space Wolves

Inlägg av fjugin »

HeadWar skrev:
fjugin skrev:Att kompa något 1 hårdare för att det kostar 5 poäng mindre verkar lite dumt. Se t.ex. på alla predators/vindicators som kompar lika men där kostnaden skiljer uppåt 20 poäng.
Det är inte bara prisskillnaden, utan även att det är en modell med counter-attack.
Sant, tänkte inte på det. Är ju inte helt fel med counter attack på en fist. Rätt bra i kombo med wolf standard också.

En sak jag kan tycka borde ändras lite i SW-kompen är att ett kombo-minus för lord + thunder wolves borde tillkomma. Han är väldigt viktig för thunder wolves effektivitet. Lite konstigt att det finns kombo-minus för lord + fenrisian wolves (som ingen spelar) men inte för lord + thunder wolves (som alla spelar)..

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Space Wolves

Inlägg av DHettNeck »

fjugin skrev:
HeadWar skrev:
fjugin skrev:En sak jag kan tycka borde ändras lite i SW-kompen är att ett kombo-minus för lord + thunder wolves borde tillkomma. Han är väldigt viktig för thunder wolves effektivitet. Lite konstigt att det finns kombo-minus för lord + fenrisian wolves (som ingen spelar) men inte för lord + thunder wolves (som alla spelar)..
+1
Long Fangs behöver mer skillnad på vilka vapen man tar. Skulle gärna se något liknande scatter laser minuset på war walkers.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: Space Wolves

Inlägg av kombat »

Enligt mallen kompar Arjac ingenting om man placerar honom i en Grey Hunter, är det meningen eller nått som ska åtgärdas ?

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Space Wolves

Inlägg av HeadWar »

:lol:

Arjacs sköld är gjord av "obstinite"!

Lantto
Inlägg: 67
Blev medlem: 11 aug 2009, 18:44

Re: Space Wolves

Inlägg av Lantto »

Ush vad mycket stryk SWs åkte på nu... kanske befogat men tufft att bygga listor med medel eller hög komp nu :|

En liten kommentar på long fangs och razorbacks bara. Att de är så vanliga i SWs är nog inte bara för att de är bra utan mycket för att man annars har ganska lite access till tunga vapen. Att inte få några i sina vanliga squads och att inte heller få några attack bikes gör ganska ont. Det tror jag är största anledningen till att nästan alla listor spelar 2 enheter long fangs eller massa cykloner och razorbacks.

Risken nu är att man måste offra på sin anti-tank för att få en lista att kompa över 40 och därmed riskera riktigt svåra matcher mot andra listor på samma nivå.

Skriv svar