Space Wolves

Moderator: Kompmallsansvariga

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Space Wolves

Inlägg av cadelin »

allas razorbacks fick smisk.
:)

Lantto
Inlägg: 67
Blev medlem: 11 aug 2009, 18:44

Re: Space Wolves

Inlägg av Lantto »

Absolut. Säger bara att SWs är lite mer beroende av sina än vad vanliga marines och änglar är.

Dock tycker jag nog att just RB-ökningen är rätt. Speciellt som jag tycker de dyrare varianterna är bättre än den med HB och dessutom kostar mer poäng i förhållande till kompen. Bara att detta gör det extra tufft med att Long Fangs kompas så mycket tuffare än övriga varianter av samma.

Användarvisningsbild
n00bn
Inlägg: 578
Blev medlem: 13 dec 2008, 13:46

Re: Space Wolves

Inlägg av n00bn »

Lantto skrev: En liten kommentar på long fangs och razorbacks bara. Att de är så vanliga i SWs är nog inte bara för att de är bra utan mycket för att man annars har ganska lite access till tunga vapen.
Akan-dreads
Multimelta Dreads
Cyclone på terminators
Run präst blixtmagi
Cycloner i fast-slotten
Laserpreds
Landraiders
Vindicators

De kan med andra ord ta heavy vapen i Hq, fast, elite och heavy. Men förutom det där så har de ingenting.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson
Inlägg: 887
Blev medlem: 13 maj 2009, 09:04
Ort: Varberg

Re: Space Wolves

Inlägg av Jimmy Johansson »

edit....
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Space Wolves

Inlägg av HeadWar »

n00bn skrev:De kan med andra ord ta heavy vapen i Hq, fast, elite och heavy. Men förutom det där så har de ingenting.
Jo, men de där grejerna har inte enormt mycket eldkraft i förhållande till vad de kostar.

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Space Wolves

Inlägg av Halvar »

HeadWar skrev:
n00bn skrev:De kan med andra ord ta heavy vapen i Hq, fast, elite och heavy. Men förutom det där så har de ingenting.
Jo, men de där grejerna har inte enormt mycket eldkraft i förhållande till vad de kostar.
Jocke Rapp skrev:Målet med RT-kompmallen är följande tre punkter:

- Balansera alla codexar mot varandra.
- Balansera alla val i respektive codex mot varandra
- Belöna även listor som inte är byggda optimalt. Detta är dock det svåraste arbetet och även om vi i dagsläget inte alltid kan följa den principen är det ändå en av huvuduppgifterna.

Mallen ska balansera enheter genom att ge högt kompstraff för de enheter som är väldigt poängeffektiva och som bidrar mycket till att göra armén bättre. På samma sätt ska mallen ge lågt straff eller bonus till enheter och kombinationer som är uppenbart dåliga, ineffektiva eller oprisvärda.
Vidare är det meningen att mallen ska ta hänsyn till synergieffekter och att vissa enheter är mer effektiva i vissa typer av armélistor.
- från generellt om kompmallen.
det viktiga då?
Jocke Rapp skrev:- Balansera alla val i respektive codex mot varandra
så, är det då inte så att utan mallen så blir t.ex. longfangs lite av en nobrainer eftersom de är mer effektiva än de andra valen och med mallen suddas den skilnaden ut lite grann (absolut inte helt), och mallen då uppfyllt ett av sina syften?
och noobn gav ett rejält bra svar på tal på frågan han svarade på, enligt mig.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Space Wolves

Inlägg av HeadWar »

Jag var ironisk. Eller kanske snarare sarkastisk. ;)

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Space Wolves

Inlägg av Halvar »

ok, då får jag be om ursäkt för att jag inte kunde läsa mig till det.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Väktaren
Inlägg: 545
Blev medlem: 15 apr 2010, 20:35

Re: Space Wolves

Inlägg av Väktaren »

hmm kul att en Grey Hunter squad i en transport med en WG och flagga kompar massor :( , vilka andra Troops där ute gör det? Känns på tok för saftigt.

Ta bara en av de 5 enheter jag har min Arjac lista
WG. Termi Armour, combi-melta, PW
8 Hunters. Melta, Standard
Drop POd
= -10

Skulle man vilja utrusta sin WG med nått annat så får man ju betala det med mer minus, sen så är det fortf. lite knasigt att en enhet kompar så mkt oavsett om de är 6st eller 11st i enheten. Tar man en Rhino så börjar man betala fordonskomp oxå vilket skyndar på det hela ännu mer, för den som vill spela med mkt Grey Hunters och inte så mkt annat så slår kompen jävligt hårt. Man får ju till exempel mkt mer nasty saker för både poängen och kompen för vad ex. 5 sånna enheter ovan skulle kosta att ha med.

Trevligt att se att Njal slapp sitt-5 för transport iaf, alltid nått.
Men -20 är fortf. för mkt enligt mig ;)

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Space Wolves

Inlägg av cadelin »

räkna på vad en tactcal marinesquad kompar, den kostar mer och har inte 2 handvapen och saknar counterattack. I gengäld har den en missilelauncher.

Tactical 2
Powerfist 2
melta 1
combimelta 1
Missilelauncher 1
Droppod 3

10 i komp

så typ alla marinetroops kompar så utom BA's assaultmarines som kompar ett till.

GH är det bästa med SW i kompat spela med det så kommer ni vinna.
Jag har provspelat det med Lords i rhinos och det kickar rumpa!

Skriv svar