Kompmallen 6.7

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Seregon

Re: Kompmallen 6.7

Inlägg av Seregon »

nialion skrev:Konstaterar att syster mallen är en riktig besvikelse. Vad ser ni som inte jag ser? Tycker ni verkligen att de är så hårda? Räkna gärna ut en vettig lista som känns jämbördig med en SM lista på, låt oss säga 50 i komp. Den som lyckas får en kaka på BSK. Jämför gärna med t.ex. den lista jag spelade på SSK (SM lista 2, med komp 49).

Trots allt ett tack för allt arbete ni lägger ned. Men med nuvarande kompmall kommer åtminstone inte jag att måla färdigt min syster armé. Den måste ändras rätt mycket för att de skall kännas spelbara.
Tänk på att det var exakt samma sak med Grey Knights. De börjar med att kompa saker för hårt och lättar sedan på det allt eftersom.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

daskad

Inlägg av daskad »

fast i grey knights fall har det inte blivit något lättare än vad jag kan se
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Vill du se mitt grundutkast till Grey Knights, det är ganska hårt :P. Grey Knights är en stark armé som förtjänar ofta en lägre komp, det finns inte mycket skräp i codexet, nästan allt är vettigt.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

@ nialion

Ge gärna konkreta förslag (i Sisters of Battle tråden) på exakt vad som är felkompat, vad de borde kompa och varför. Så som jag ser det är de flesta minus ganska självklara (med undantag att vi inte vågat ge ut plus till vissa dåliga enheter).
Alexander Merinen

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

Ungefärlig changelog 6.7
Flamers har gått från 0.5 till 0
plasma och combiplasma ändrats till -1 every second så man kan ha en utan minus eller tre med bara minus 1
lootas grundkomp till -5 för 5 st
SoB
IG har fått samma fordonsminus som alla andra
allas startkomp har sänkts med 5

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Generellt verkar ni ha lättat på "lascannon/plasma gun"-kombon i samtliga marine-arméer med 0,5. Var detta tanken?
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Att blood angels rb med las/plas bara kompar -4 är ett hån borde minst kompa 5. Att kunna köra och skjuta 2 bössor är så grymt bra

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

-5 för en AV 11 bil? Lite väl hårt tycker jag. Då ligger den väldigt nära en AC/LC pred på -7 och jag vet vilken jag skulle välja alla dagar i veckan. Ska du ha gubbar i Razorbacken så kompar den ännu lägre.
Alexander Merinen

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

Seregon skrev:Generellt verkar ni ha lättat på "lascannon/plasma gun"-kombon i samtliga marine-arméer med 0,5. Var detta tanken?
Du menar i tacticals? Plasmagun är inte så hett om man bara har en. Ang bilar se nedan.
kombat skrev:Att blood angels rb med las/plas bara kompar -4 är ett hån borde minst kompa 5. Att kunna köra och skjuta 2 bössor är så grymt bra
Det är inte ändrat alls såvitt jag vet.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

OBS!!!! Åtgärdade ett fel i CSM-mallen. Har laddat upp en ny variant av 6.7 nu!!

Skriv svar