byggare bob skrev:jag har spelat demoner sen dom släpptes och spelat på ett tio-tal turneringar med dom och jag kan säga att demoner kommer aldrig högt på turneringar.
sen det här med att iconer ska kosta mycket i komp det är bara ren dynga om man inte har dom kan man spela med 500 poäng mindre än sina motståndare för utan iconer så är risken att gubbar dör för att dom landar i diff eller att dom får mishap och dör eller liknande så förlorar man. jag har scattrat av bordet med min BT 2 ggr i första rundan det är 270 poäng som dör för att inte tala om att den är en av dom bättre figurerna i armen. så kort och gott iconer bör endast vara -1 inte mer för annars kan man knappt spela med armen
Nu tänker du lite fel. Att spela utan ikoner är sämre än att spela med dom, alltså ska dom ha ett passande kompstraff. Dock borde kanske startkompen höjas om daemons alltid får för låg komp. Men man ska inte lätta på minuset för de bra sakerna så att dom blir nobrainer för att balansera ut kompen.
Asså, nu tänker du lite fel också
Att spela utan ikoner är sämre än att spela med dom, alltså ska listor utan ikoner ha en passande komp-bonus.
Total icons in army:
0: +10
1: +5
2: 0 (Om man antar att det på något sätt är "standard", och så får man anpassa startkompen utifrån det, alternativt skifta icons-listan uppåt eller neråt om det känns bättre.)
3+: -2
Jag har ingen aning om vad de exakta minusen ska vara, spelade demoner för första gången i tisdags, men jag kanske har mer åsikter efter helgen.
Att höja startkompen för demoner och ge minus för ikoner är ju samma sak som att ge bonus för avsaknaden av ikoner.
Och för övrigt har jag kommit tvåa på en svensk turnering med demoner samt vunnit ETC med dom, vunnit frankrikes största lagturnering och kommit trea på BSK...
Jocke Rapp skrev:Och för övrigt har jag kommit tvåa på en svensk turnering med demoner samt vunnit ETC med dom, vunnit frankrikes största lagturnering och kommit trea på BSK...
Det du säger är alltså att de fungerar bäst i lagturneringar?
(Lill-Jocke vann för övrigt på Fanatic med dina isbjörnar.)
Det han säger är det som både jag och johan sagt tidigare att det som fungerar är crushers. För jag antar inte att du spelade utan crushers eller ens mindre än 16 i nån av nämnda turneringar?
Jocke Rapp skrev:Att höja startkompen för demoner och ge minus för ikoner är ju samma sak som att ge bonus för avsaknaden av ikoner.
Och för övrigt har jag kommit tvåa på en svensk turnering med demoner samt vunnit ETC med dom, vunnit frankrikes största lagturnering och kommit trea på BSK...
Frågan var inte om man kan vinna med daemons, det kan man. Problemet är att alla "vettiga" builds kompar för dåligt.
Antar att det rör sig om okompade turneringar du spelat?