Jag håller med dig Swen, dom är bra, men så jävla bra är dom inte. -45 är löjligt...Yautja skrev:Jag bara slänger ut det för diskussion, jag hoppas inte folk blir upprörda.
Maxxad Psyker Battle Squad med chimera -45 i komp. Är dom så bra? Ja att dom är bra och förtjänar minus vet vi, men är en grupp T3 5+ save killar i en AV12 fordon -45 bra? Jag leker med min Deathwing lista som har 1 Land Raider Crusader och 2 Land Raiders och dessa tre kompar tillsammans -49. Alltså typ på samma nivå. -45 känns extremt högt typ.
Imperial Guard
Moderator: Kompmallsansvariga
- theWatchman
Re: Imperial Guard
Det är en av spelets mest brutna enheter. Men de blir bara marginelt bätre av att vara 9 än 6 st. -30 för 6 stycken är fullt rimligt.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Om den bara blir marginelt bättre av att vara 9 istället för 6, varför ökar då kompen från 30 till 45?
För att ingen orkar göra en tillräckligt exakt formel för en enhet som är så bruten att alla inblandade blir lyckligare av att den inte spelas med alls?
Komp är kul.HeadWar skrev:För att ingen orkar göra en tillräckligt exakt formel för en enhet som är så bruten att alla inblandade blir lyckligare av att den inte spelas med alls?
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
Vi skulle kunna skissa på det om folk tycker det behövs. Om det nu är så att en 6a är typ lika bra som en 9a så är det väll bara att spela med 6or då?Mutt skrev:Om den bara blir marginelt bättre av att vara 9 istället för 6, varför ökar då kompen från 30 till 45?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Gärna!Katarsis skrev:Vi skulle kunna skissa på det om folk tycker det behövs.
Är det generellt ett sådant resonomang man ska föra när det gäller kompen då?Katarsis skrev:Om det nu är så att en 6a är typ lika bra som en 9a så är det väll bara att spela med 6or då?
generellt nej, men för en enhet som är så tråkig både att spela med och mot att den bara används av de som powergamar så fungerar det aldeles utmärkt...Yautja skrev:Är det generellt ett sådant resonomang man ska föra när det gäller kompen då?
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Bör vi göra samma sak med andra powergameande saker? Lash? Jaws? -25 är ju saftiga minus men varför -25 när man kan ha -50?Nefrums skrev:generellt nej, men för en enhet som är så tråkig både att spela med och mot att den bara används av de som powergamar så fungerar det aldeles utmärkt...Yautja skrev:Är det generellt ett sådant resonomang man ska föra när det gäller kompen då?
Varför förstöra en annars fin kompmall genom att ta en sak och "kompa bort" bara för dens saken att få bort det.
Som sagt, klart att Psyker Battle Squad ska ha minus men -45 för en maxxad squad verkar absurd och sticker ut i mallens övriga utförande.
Psyker Battle Squad
-5 each of the 1-6 Sanctioned Psyker model (-2 if no Chimeras are present in the army)
-2 each of the 7-9 Sanctioned Psyker model (-1 if no Chimeras are present in the army)
-5 each of the 1-6 Sanctioned Psyker model (-2 if no Chimeras are present in the army)
-2 each of the 7-9 Sanctioned Psyker model (-1 if no Chimeras are present in the army)
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"