Dark Eldar

Moderator: Kompmallsansvariga

Mutt

Re: Nya Dark Eldar - Kompmall

Inlägg av Mutt »

paintner skrev:en fundering.

skulle det inte fungera med minus per varannan båt eller liknande? om det nu är så att man tänker ge mindre minus trots allt då DE är i mer behov av sina båtar och de är papper. att 1a är gratis, 2a kostar, 3e gratis osv. sen eskalerande på varannan.
Blir ju minst lika bra när man sprider ut minusen på varje båt. Varför krångla till det?

paintner

Inlägg av paintner »

Mutt skrev:
paintner skrev:en fundering.

skulle det inte fungera med minus per varannan båt eller liknande? om det nu är så att man tänker ge mindre minus trots allt då DE är i mer behov av sina båtar och de är papper. att 1a är gratis, 2a kostar, 3e gratis osv. sen eskalerande på varannan.
Blir ju minst lika bra när man sprider ut minusen på varje båt. Varför krångla till det?
Jo det blir det ju kanske.
Tänkte mest om det var mer önskvärt att ha eskalerande så som det är för andra vehicles.
Lägger du minus på varje båt blir det ju ett konstant minus. Och du blir inte straffad, som Marines, för att du tar flera.

Så till vida man ni inte flyttar eskaleringen från 'Vehicle' delen till 'Båt X' osv.
- black templars @ time of ending -

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

paintner: Istället för att ge minus för varannan båt så är det väl enklare att ge halva minuset men ge det för varje båt? ;)

paintner

Inlägg av paintner »

Jocke Rapp skrev:paintner: Istället för att ge minus för varannan båt så är det väl enklare att ge halva minuset men ge det för varje båt? ;)
Jag trodde halva minus var på väg bort från kompmallen?
Trodde jag läste det i någon diskussion...

++ edit ++
och -0.5 per båt är ju ändå inte eskalerande, om det nu var så att det var något som folk ville införa.
- black templars @ time of ending -

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Nu ska du nog tänka igenom vad det är du pratar om och vad andra skrivit innan du postar mer på impuls på forumet.

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Venoms asså, kompa bort skiten....

Tycker båten i sig är lika bra som en Raider, och 6 skott extra upgrade känns mer no-brainer än -1.

Eurix

Inlägg av Eurix »

Asplund skrev:Venoms asså, kompa bort skiten....

Tycker båten i sig är lika bra som en Raider, och 6 skott extra upgrade känns mer no-brainer än -1.

Tycker inte alls att kompen är så fel på dom, -3 för en 5manna transport som har anti infanteri kapacitet.

Lägg till ett extra raket gevär i din lista så går det nog fint ;)

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Flicker Field! :cry:

Jag håller med Asplund, en Venom med extra kanon och gubbar i är en sjukt jobbig pryl. Dessutom är den så relativt liten att man kan gömma den var som helst, samtidigt som den kan "dodga bort" 1/3 av skadande skytte. Jag tycker den är galet pluskompad som den är nu... :evil:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Eurix

Inlägg av Eurix »

Serpent skrev:Flicker Field! :cry:

Jag håller med Asplund, en Venom med extra kanon och gubbar i är en sjukt jobbig pryl. Dessutom är den så relativt liten att man kan gömma den var som helst, samtidigt som den kan "dodga bort" 1/3 av skadande skytte. Jag tycker den är galet pluskompad som den är nu... :evil:

1/3 av skadande skytte är ju inte jätte häftigt när 2/3 spränger den utan problem.

Flickerfield är inte särkilt bra med tanke på att du vill lägga den bakom cover.
mer än -3 för venom är ganska knasigt.

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Eurix skrev:
Asplund skrev:Venoms asså, kompa bort skiten....

Tycker inte alls att kompen är så fel på dom, -3 för en 5manna transport som har anti infanteri kapacitet.

Lägg till ett extra raket gevär i din lista så går det nog fint ;)
Visst spelar man Mariner är Raiders värre, vilket jag inte provat mot DE, ännu. Orker och Nids tycker att poison AP5 med 36" range som aldrig går slå ned i närstrid är sjukt jobbigt.

Hmmm, tror jag ska kommentera i en annan tråd istället. Toodels.

Skriv svar