De är immobile vehicles. En enhet som består av enbart modeller med AV är fordon.Simon Talltorp skrev:Gör dom verkligen det? Dom är inte vehicles utan har classification: imobile
Jag argumenterar inte mot att dom ska ingå i fordonsminuset men rent RAW så är dom inte fordon...
Imperial Guard
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Imperial Guard
-
Simon Talltorp
okej.
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....
Earthshaker Platform, Hydra Platform, Manticore Platform (Som av oklar anledning är bannad i SweFAQn.) och Sentry Gun Battery har "Unit Type: Artillery (Immobile)". Turret Emplacement är bara "Immobile"
Earthshaker Platform har crew precis som en vanlig Artillery, och blir förstörd av glancing, men har AV11. Hydra Platform och Manticore Platform saknar crew, och det står inte heller något om att de blir förstörda av glancing, båda har AV11. IGs Sentry Gun står det inte heller något om att de förstörs av glancing, men på SMs står det, båda har AV10. Turret Emplacement har inga specialregler alls, och AV 13/13/12.
Jag hoppas att det där gjorde allting lite klarare...
Earthshaker Platform har crew precis som en vanlig Artillery, och blir förstörd av glancing, men har AV11. Hydra Platform och Manticore Platform saknar crew, och det står inte heller något om att de blir förstörda av glancing, båda har AV11. IGs Sentry Gun står det inte heller något om att de förstörs av glancing, men på SMs står det, båda har AV10. Turret Emplacement har inga specialregler alls, och AV 13/13/12.
Jag hoppas att det där gjorde allting lite klarare...
allt som har unit type artilery följer artillery reglerna, dvs förstörs på glansing mm.
Saker som har av och inte är artilery är vehicles.
Saker som har av och inte är artilery är vehicles.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Har de ingen crew kan de inte vara artillery. En artillery gun som saknar crew dör enligt reglerna för Artillery units. Och jag tror knappast att tanken är att de skall plockas bort direkt när spelet börjar. De måste vara Immobile vehicles.
Det vi framförallt kan konstatera är väl att det vore bra om det förtydligades i kompmallen huruvida de ska räknas in eller inte. (Även SMs Sentry guns.)
För att ens crew ska bli "killed" så måste man ha haft en crew från början. Har man inte det så slipper man plockas bort när ingen dör...Mortarion skrev:Har de ingen crew kan de inte vara artillery. En artillery gun som saknar crew dör enligt reglerna för Artillery units. Och jag tror knappast att tanken är att de skall plockas bort direkt när spelet börjar. De måste vara Immobile vehicles.
Det är väl en definitionsfråga. Men även om det skulle vara så så krävs crewmen för att skjuta, så de blir rätt värdelösa om de är artillery. Och det står i reglerna för artillery att de består av guns och crewmen.Mutt skrev:För att ens crew ska bli "killed" så måste man ha haft en crew från början. Har man inte det så slipper man plockas bort när ingen dör...Mortarion skrev:Har de ingen crew kan de inte vara artillery. En artillery gun som saknar crew dör enligt reglerna för Artillery units. Och jag tror knappast att tanken är att de skall plockas bort direkt när spelet börjar. De måste vara Immobile vehicles.
En kannon utan crew är inte artillery, den är ett fordon.
sentryguns är artillery utan crew...
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
En fråga som kanske är besvarad redan. En commissar i en vanlig infantry squad ger minus beroende på hur många squads det är i plutonen. Är siffrorna kumulativa?
En pluton med 3 squads, ger den -4 eller -3? Med 5 squads, -5 eller -13?
En pluton med 3 squads, ger den -4 eller -3? Med 5 squads, -5 eller -13?
Amat, ergo sum
För övrigt anser jag att särskrivningar bör förstöras!
För övrigt anser jag att särskrivningar bör förstöras!