Dark Eldar

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Re: Nya Dark Eldar - Kompmall

Inlägg av Jimmy Johansson »

Yautja skrev:
Michael Carl skrev:Dark Lance är bättre, det finns så mycket annat som kan hantera infanteri i en DE-lista men anti-tank är det ont om.
Mja jag vet inte, Dark Lances på varje raider. Jag har Blasters i mina Warriorenheter. Blast Pistols. Heat Lances. Devastator Trueborns med Dark Lances, deep strikeande Scourges med heat lances... men jag förstår tänket bättre.
Michael Carl skrev:Min erfarenhet av Jetbikes är att de mest åker runt en runda eller två för att sedan dö, men om ni andra känner att de är vettiga kanske de ligger bra där de gör just nu.
Där ser man! Helt motsatsen till min erfarenhet, mina brukar åka runt med Bladevanes och klara sig ganska bra med 3+ cover för att sen plocka på sig ett Pain token tidigt. Som sagt så brukar mina bikes performa bäst. Jag är inte den som vill ha högre komp på mina arméer med samvetet i mig säger för tillfället att bikes inte förtjänar plus... men jag kanske får en annan uppfattning efter mer spel och då återkommer jag :)
Instämmer helt med MC's inställning till ravagern, dark lance är så uppenbar så tar man inte den så skall man ha mindre minus. Bikesen verkar ju fräna på pappret. Men att dom enbart kan skade ett mål när dom glider över och bombar i kombination med att du drar rak linje från punkt A till punkt B sänker ju dom ganska mycket i effektivitet.
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Halvar

Inlägg av Halvar »

men är det inte tre kanoner på en ravager? varför ska man då premieras för varje kanon som man gör om till att skjuta ett specifikt mål? man kommer knappast vilja ha en dark lance och två disintegrators känns det som (iaf inte om det jag hört om ravagers och skjuta allt när de åkt 12") så att ha en kombination ska inte kompa värre än att ha det mer effektiva valet enligt mig. har dock aldrig orkat läsa codexet, lite bitter över fortsatt billiga dark lances på Bs4 nissar.
Ja' än't bittä'!

Michael Carl

Inlägg av Michael Carl »

Yautja skrev:
Michael Carl skrev:Dark Lance är bättre, det finns så mycket annat som kan hantera infanteri i en DE-lista men anti-tank är det ont om.
Mja jag vet inte, Dark Lances på varje raider. Jag har Blasters i mina Warriorenheter. Blast Pistols. Heat Lances. Devastator Trueborns med Dark Lances, deep strikeande Scourges med heat lances... men jag förstår tänket bättre
Scourges med Deep Strike, det går väl ändå inte?

Problemet med det mesta du nämner är att det bara når 18".

Yautja

Inlägg av Yautja »

Michael Carl skrev:Scourges med Deep Strike, det går väl ändå inte?
Varför inte? 5 scourges, med 2 heatlances och en solarite med blast pistol för ungefär lika mycket som en spacemarine suicide melta pod squad. Låter hyffsat to me.
Michael Carl skrev:Problemet med det mesta du nämner är att det bara når 18".
Absolut
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Yautja skrev:Varför inte? 5 scourges, med 2 heatlances och en solarite med blast pistol för ungefär lika mycket som en spacemarine suicide melta pod squad. Låter hyffsat to me.Absolut
Det MC syftar på är att dom inte har deep strike.

Yautja

Inlägg av Yautja »

Jimmy Johansson skrev:
Yautja skrev:Varför inte? 5 scourges, med 2 heatlances och en solarite med blast pistol för ungefär lika mycket som en spacemarine suicide melta pod squad. Låter hyffsat to me.Absolut
Det MC syftar på är att dom inte har deep strike.
Jodå, visst har dom det.

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Jump Infantry har Deep Strike.

Yautja

Inlägg av Yautja »

Jocke Rapp skrev:Jump Infantry har Deep Strike.
Nu förstörde du ju det roliga...

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Korrekt, vi har disskuterat det lite på klubben nämligen men missade visst en liten rad där...

Det skumma är ju dock att jump packs hos SM har ett undatag i sina regler som säger att dom förutom jump pack-reglerna kan deepstrika.

Michael Carl

Inlägg av Michael Carl »

Läste till och med i regelboken tidigare för att vara säker, men missade den raden. :oops:

Skriv svar