Menade det att den skjuter mycket och då gör inte BS 2 så mycket, den träffar alltid nått.imp skrev:Ja och BS 2 är ju fruktansvärt när det är en plattaGascogne skrev:Ah okay, visserligen har den bara BS 2 men ändå.HeadWar skrev:För att de ganska lätt kan skjuta sex Whirlwindplattor i runda ett, för 75 poäng? Jämfört med en Whirlwind som kan skjuta sex Whirlwindplattor under ett helt slag om den inte blir sprängd, och kostar 85.
Space Marines
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Space Marines
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag är tycker att det börjar bli dags för SweFAQn att göra en egen verision av uppdaten. FAQ:n ändrar redan så sjukt mycket, så ska man spela med den kan man lika gärna spela deras verision av IAUswefaq 
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
- theWatchman
Att death storm pod varit bannad är inget konstigt. Den är sjukt värd, fråga någon som spelade mot mig på Lincon i år får du se.
Dreadnought-podden är i samma kaliber, att få 6 chargande dreads in i sin armé är någont som bara förstör spelat.
Dreadnought-podden är i samma kaliber, att få 6 chargande dreads in i sin armé är någont som bara förstör spelat.
Det är väl inte förmågorna poddarna har som är det irriterande, snarare att man praktiskt taget får dem gratis. Stört billiga.
Jo, det är förmågorna. Vanliga pods är också billiga men de är bara bra, inte brutna.
Jo, det är förmågan att få in en dread i närstrid innan man själv kunnat göra nåt alls. Börjar spelaren med såna pods så kommer de ju in innan man ens fått sin första rundaNorrland skrev:Det är väl inte förmågorna poddarna har som är det irriterande, snarare att man praktiskt taget får dem gratis. Stört billiga.
En bild säger mer än 1000 kaniner
vi får helt enkelt gå tillbacka till så det var för ett par år sedan då allt från IA var bannat på tuneringar.. Tråkigt men ända andra alternativet är en stoor banlist.. Mycket av det som finns är sjukt mycket mer poängvärlt än motsvarigheten som fins i codex..
Heavy mortars med auto fly skott är inte balanserat, podarna är bara löjliga, multimelta rasorback är sjukt felprissatt mm. mm.
Jag röstar tyvärr numera för en total ban av IA på alla tuneringar...
Heavy mortars med auto fly skott är inte balanserat, podarna är bara löjliga, multimelta rasorback är sjukt felprissatt mm. mm.
Jag röstar tyvärr numera för en total ban av IA på alla tuneringar...
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
- theWatchman
Jag är nog beredd att hålla med, mycket i IA sabbar mer äv vad det tillför spelet. Dock är det fint för alla gamla marines osv att kunna använda uppdaterade fordon.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag röstar förtfarande för SweIAU
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Jag också. Det borde inte vara så svårt att få ihop en lista över vad som är ok och inte. Synd om en handfull brutna fordon gör att en massa tuffa saker inte får vara med.