Orks

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Re: Orks

Inlägg av HeadWar »

Lätt löst genom att det ligger ett minus på varje enhet baserad på hur stor enheten är, samt ett minus för totala antalet boyz i armén.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

HeadWar skrev:Lätt löst genom att det ligger ett minus på varje enhet baserad på hur stor enheten är, samt ett minus för totala antalet boyz i armén.
Man får lägga på lite minus om man har flera stora enheter också. En 30-manna mob kan de flesta hantera men fler blir jobbigt.

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

HeadWar skrev:Lätt löst genom att det ligger ett minus på varje enhet baserad på hur stor enheten är, samt ett minus för totala antalet boyz i armén.
Vilket ju är ungefär vad vi hade förut, men bytte till det nuvarande minuset som Mortarion hjälpte till att ta fram. Jag tycker att det vi har funkar och är rättvist, men möjligen går det att formulera ännu enklare.

Simon Talltorp

Inlägg av Simon Talltorp »

DHettNeck skrev:
Simon Talltorp skrev:men skit i att ha grotznik i enheten då? Fortfarande 30 ardboys med FNP och en nob med klo (som vanligt)?
Vart får dom FNP ifrån då?
tänkte på Cybork body... my bad.
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....

Silvertejp

Inlägg av Silvertejp »

Ursäktar om det här har tagits upp tidigare i tråden, men varför ger Boarding plank -3 om den sitter på en Battlewagon -2 om den sitter på en Looted Wagon och inget minus om den sitter på en truck?

Mutt

Inlägg av Mutt »

Jag kan bara gissa, men det är långt bättre om man sätter den på en enclosed bil än på en oppen topped, eftersom de som är oppened topped kan man ändå hoppa ur. I fallet med trucken så vill man väl nästan alltid hoppa ur denna "dödsfälla" när man kommit nära fienden?

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Mutt skrev:Jag kan bara gissa, men det är långt bättre om man sätter den på en enclosed bil än på en oppen topped, eftersom de som är oppened topped kan man ändå hoppa ur. I fallet med trucken så vill man väl nästan alltid hoppa ur denna "dödsfälla" när man kommit nära fienden?
Anledningen att ha en boarding plank är ju för att kunna leverera smällar på walkers eller fordon fulla med arga bin som man inte vill bli chargad av, så de arga bina måste charga bilen och så chargar man med sina arga bin istället. Alltså fungera inte ovan argument, plus en Battle wagon är open topped om man inte uppgraderara (imo nedgraderar den). En boarding plank är så klart mer värd på ett tåligt fordon än en pappersbåt som sprängs så fort nån pekar ett heavy weapon på den. Men de finns lite finurliga saker att göra med planks på trukks, kanske ska vara sista steget i skalan och få en -1, eller inte, ingen använder den som den är nu iallafall.

P daddy
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Bara så att jag inte fattat fel: Räknas varje Killa Kan, buggie m.m. när man får minus för custom force field, eller räknas skadroner som ett fordon?
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

En grej till. Om man har två Kustom Force Fields, är det verkligen dubbelt så bra? Alltså: ska man få minus för samma fordon igen?
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

imp skrev:En grej till. Om man har två Kustom Force Fields, är det verkligen dubbelt så bra? Alltså: ska man få minus för samma fordon igen?
Kanske utöka maxgränsen om man har två, men låta dem samsas om samma minus?

Skriv svar