Orks

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Re: Orks

Inlägg av Katarsis »

Varje fordon räknas, även om de är i en skvadron, om man har ett KFF. Mängdminuset bör däremot endast räknas en gång, så KFF nummer 2 borde bara ge -5. Förtydligar detta.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Bra, var vad jag trodde =)
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Spelade tre matcher (17 turns totalt) med mina dubbla KFF igår. Lyckades ta cover mot 1 glancing totalt. Med tanke på cover för fordon generellt i 5th så måste det vara den mest överskattade/kompsmiskade prylen i hela mallen.

Jo jag grundar min åsikt på hur illa det kan gå men å andra sidan kompas den ju för hur bra det skulle kunna gå istället.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Var det för att ingen sköt på bilarna, för att du inte hade några bilar, eller för att du inte kan slå 4+?

Falkman

Inlägg av Falkman »

Statistiskt sett halverar den antalet smällar på alla fordon inom 6", jag ser inte hur detta är överskattat.
Att du har otur med tärningarna några matcher gör inte KFF sämre, det betyder bara att du hade otur.

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Det var massvis med burkar som blev nerskjutna...
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Tycker ändå att den är grymt överskattad sett utifrån vilka minus den ger.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Kan bara utgå från mig själv som spelat 9 kanz och 2 BW´s på en del turneringar och i kompis sammanhang, jag kan säga att 9 kanz och 1 kff, inte är kompis spel, det gör mina 9 kanz så stört mycket bättre... stöööööörtttttttt! Jag betalar gärna, i teorin, det man betalar för ett kff, för hur bra mina kannor generellt sett blir.
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Det kanske borde skiljas på minus för bilar och burkar? Burkarna är mycket lättare att hålla inom 6" från KFF:n. Finns det så mycket terräng på bordet som det ska så är det ganska fort mer än 6" till KFF:n (om du inte vill riskera att köra fast eller köpa ram, men det ger ju ytterligare minus) för bilarna. Vi talar om kanske en runda då alla bilarna kan använda KFF:n (lägg sen till att det kanske inte alltid funkar att skicka alla bilarna till samma ställe p.g.a. det mission man spelar).
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Det är i princip helt omöjligt att skjuta ner Kannor med KFF. Man måste boxa ner dom.
Det krävs ungefär 18 Missile Launchers med BS4 för att skjuta ner 3 kannor ... om dom är UTANFÖR cover. Med KFF behövs ca 36 st!

Att KFF skulle vara mindre värt för trukks? Detta begriper jag inte. Om trukksen är längre än 6" från en KFF, så är dom väl troligen redan framme vid fi och har fyllt sin uppgift? (dvs leverera klonobben + dökött).

EDIT: jag tob bort en mening som var felaktig.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Skriv svar