Ahaaaa! Jag hade missat att den skillnaden görs, men då förstår jag. It makes le sense, som de säger i Lyon.DHettNeck skrev:Man kan aldrig räkna komp/poäng på enskillda uppgrades utan bara på enheter.
Dark Eldar
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Dark Eldar
Prepare to get your kick assed!
Fluff är tufft!!
Fluff är tufft!!
Varför kan man inte göra det?DHettNeck skrev:Man kan aldrig räkna komp/poäng på enskillda uppgrades utan bara på enheter. Alltså ger dom i princip samma komp.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
För att uppgrades inte är proportionerlig prissatt mot effekten dom ger. Man måste se hur enheten kompar mot sin kostnad, inte varje sak för sig.HeadWar skrev:Varför kan man inte göra det?DHettNeck skrev:Man kan aldrig räkna komp/poäng på enskillda uppgrades utan bara på enheter. Alltså ger dom i princip samma komp.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Om nu komp / poäng skall användas så tycker jag inte att det kan appliceras på såpass små poängsummor; där är det inte riktigt relevant. DHettNeck beskriver det ganska bra. Som exempel så skulle Disruption Pod kunnat kosta 10 poäng och antagligen kompat samma som idag. Där beskriver kompen egentligen bara vad uppgraderingen tillför och inte hur pass poängvärd den är eftersom det inte spelar så stor roll på så små poängsummor.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Jag var på väg att dra igång (ytterligare en) principdiskussion om hur fånigt det blir när man tänker fel på komp per poäng, men det här är inte rätt ställe.
Detta är helt sant.DHettNeck skrev:För att uppgrades inte är proportionerlig prissatt mot effekten dom ger. Man måste se hur enheten kompar mot sin kostnad, inte varje sak för sig.HeadWar skrev:Varför kan man inte göra det?DHettNeck skrev:Man kan aldrig räkna komp/poäng på enskillda uppgrades utan bara på enheter. Alltså ger dom i princip samma komp.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
-
Michael Carl
Nu när Raiders räknas med i fordonsminuset, så bör man nog se över de eskalerande minusen. Det är trots allt bara AV10 open-topped vi pratar om.
Alternativt ändra minuset på Raiders till -2.
Alternativt ändra minuset på Raiders till -2.
- speedfreek
Jag ser hellre att folk spelar med färre fordon (än fordon till alla)
Men jag tror också att det kan ha blivit lite för mycket nu...
Samtidigt, fyra raiders är isåfall fyra minus till av hundra. Verkligen inte mycket att bråka om.
Tror det är en massa annat som man måste rota runt i mer.
Men jag tror också att det kan ha blivit lite för mycket nu...
Samtidigt, fyra raiders är isåfall fyra minus till av hundra. Verkligen inte mycket att bråka om.
Tror det är en massa annat som man måste rota runt i mer.
-
Michael Carl
Beror lite på hur listorna ser ut.
Min lista från i våras med 3 Venoms, 3 Ravagers/Razorwing och 4 Raiders får helt plötsligt 14 lägre i komp, vilket inte känns helt rätt.
Min lista från i våras med 3 Venoms, 3 Ravagers/Razorwing och 4 Raiders får helt plötsligt 14 lägre i komp, vilket inte känns helt rätt.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Nej, det känns fel. Men att den listan bara skall ha -6 i fordonsminus är också väldigt fel. Jag tycker att raiders gott skulle kunna sänkas till -2st nu när dom är med i fordonsminuset.Michael Carl skrev:Beror lite på hur listorna ser ut.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis