Chaos Space Marines
Moderator: Kompmallsansvariga
-
Johannesson
Re: Chaos Space Marines
Edit: stryker min tidigare fråga i denna posten. Har hittat svar.
Senast redigerad av 1 Johannesson, redigerad totalt 29 gånger.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
-
Johannesson
Vad hände med att få in Blood Slaughterers i 6.1?
Noterade att någon/några spelade dem som komp -0 i bsk. Ska det vara så?
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
Det är en miss, kommer läggas in i nästa CSM-uppdatering.Johannesson skrev:Vad hände med att få in Blood Slaughterers i 6.1?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
-
the godfather
2 enheter som jag tycker är felkompade.
chaos terminators, jag gillar den lilla söta enheter 3 nators med reaper. den kompar -4. reapern borde inte ge minus alls, eftersom andra är bättre.
stor enhet berzerkers. mer än 10 är verkligen jättedåligt. men de får fortfarande massa minus. likadant med plaguemarines, men de är lite bättre i stort antal. så bort med det helt iaf på zerkers, och kanske behålla men sänka på pm.
chaos terminators, jag gillar den lilla söta enheter 3 nators med reaper. den kompar -4. reapern borde inte ge minus alls, eftersom andra är bättre.
stor enhet berzerkers. mer än 10 är verkligen jättedåligt. men de får fortfarande massa minus. likadant med plaguemarines, men de är lite bättre i stort antal. så bort med det helt iaf på zerkers, och kanske behålla men sänka på pm.
Den kompar väll bara -3? Tre första prylarna gratis. Det jag tycker är lite märkligt med terminatorkompen är att den, imho, bästa enheten 3 man, 3 combi-melta är mest optad i mallen.the godfather skrev:chaos terminators, jag gillar den lilla söta enheter 3 nators med reaper. den kompar -4. reapern borde inte ge minus alls, eftersom andra är bättre.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
Tvärtom. Alla enheter i hela mallen borde ge minus per modell. Dessutom ger berzerkers redan pluskomp om man ser till deras poängkostnad.the godfather skrev:stor enhet berzerkers. mer än 10 är verkligen jättedåligt. men de får fortfarande massa minus. likadant med plaguemarines, men de är lite bättre i stort antal. så bort med det helt iaf på zerkers, och kanske behålla men sänka på pm.
CSM kommer att få många fler enheter som är kompade per modell i nästa version.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Innefattar detta även terminators? SnällaKatarsis skrev:CSM kommer att få många fler enheter som är kompade per modell i nästa version.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
Uppsala - VSSU
Ge CSM terminators liknande komp som space wolf terminators, de är ju rätt lika enheter.kelaino skrev:Innefattar detta även terminators? SnällaKatarsis skrev:CSM kommer att få många fler enheter som är kompade per modell i nästa version.