Tau

Moderator: Kompmallsansvariga

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Tau

Inlägg av Jocke Rapp »

Det är en skum FW-pryl ja.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Tau

Inlägg av LillePer »

Bara för att förtydliga, det är minus 4 om Commandern har något utav dessa vapen inte 4 om han har 2 utav dem. och inte minus 4 för varje. Eller?

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Tau

Inlägg av Jocke Rapp »

Precis, det höga minuset om han har minst ett av de listade vapnen. Jag som tyckte att jag hade varit tydlig... :(

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Tau

Inlägg av LillePer »

Haha jo det var ganska tydligt bara jag som ville göra det lite mera vattentätt ^^
Förövrigt skitbra jobb med mallen!

Användarvisningsbild
Olof
Inlägg: 829
Blev medlem: 24 okt 2008, 15:01

Re: Tau

Inlägg av Olof »

Yo!

Bra ändringar. Kanske ska slappa på ett eskalerande minus på broadside units så att man inte kommer undan med ETC-mässiga 3*3? Alltså typ -5 for second unit och -10 för third.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Tau

Inlägg av speedfreek »

Det var bara jag som spelade med tre enheter och jag hade snitt på under medel...

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Tau

Inlägg av Gonka Koff »

Det må vara hänt, men så mötte du väl mest listor som låg en bra bit under 0 enligt kompmallen?
Din ETC-lista ligger väl ganska nära (*snabb & slarvig huvudräkning*) ... 50 just nu? Det känns litet knas, -så snäll är den ju knappast!

Jag tycker helt klart Olof har en poäng. Om det är escalerande minus på Crisis borde det väl vara det på broadsides också.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Tau

Inlägg av Jocke Rapp »

Lite eskalerande minus på bredisar nu. Och Pelles armé är inte megabra, faktiskt. :)

Användarvisningsbild
fjugin
Inlägg: 504
Blev medlem: 10 okt 2008, 16:46

Re: Tau

Inlägg av fjugin »

Varför har crisis suits ett eskalerande minus egentligen? Just för dom är väl snarare den andra och tredje enheten sämre än den första enheten. Dom känns väldigt beroende av terräng, och att hitta bra terrängställen (där man kan hålla sig utom LOS och ändå ha möjligheten att skjuta bra) till fler än en enhet känns inte som något man kan på majoriteten av de bord som finns på de flesta turneringar. Om något borde de snarare ha ett omvända eskalernade minus, men mest minus för första enheten och mindre för andra enheten.

Hammerhead borde däremot ha ett eskalerande minus, åtminstone om inte tau får ett allmänt fordon-minus som chaos och SM nu har fått.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Tau

Inlägg av Katarsis »

fjugin skrev:Hammerhead borde däremot ha ett eskalerande minus, åtminstone om inte tau får ett allmänt fordon-minus som chaos och SM nu har fått.
Allmänt eskalerande minus på g.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Låst